Dostojevski je napisao da će ljubav spasiti svet. Doktorka Džejn Mekgonigal sa Instituta za budućnost (Institute for the Future) u novoj knjizi "Reality Is Broken" tvrdi da će svet spasiti računarske igre. Džejn osim što radi kao deo futurološkog tima, dizajnira igre, proučava ih. Stručnjak je za igre u kojima je stvarnost platforma (vidi: Pervasive i Alternate reality game).
U knjizi "Reality Is Broken", Džejn Mekgonigal tvrdi da će igre u budućnosti značiti mnogo više od puke zabave; "Čini nam se da je igranje igara gubljenje vremena, ali deset godina naučnog istraživanja pokazuju da je igranje veoma produktivno jer proizvodi pozitivne emocije i društvene odnose koji mogu da vam izmene život i daju vam snagu da promenite svet."
Deluje ili kao hipi-optimizam ili kao riba koja nije ušla u igraonicu u sred psovačine izazvane headshot-om. Doktorka Džejn tvrdnje potkrepljuje dokazima iz istraživanja na kojima je radila. Evo šta još kaže: "Igre proizvode optimizam, ojačavaju nas u porazu, traže da pomeramo granice i od sebe tražimo više, da sarađujemo i pomažemo drugima. Kroz igru možemo da zadamo rešavanje stvarnih problema kao što je iskorenjivanje raka, gladi, siromaštva. Igrači su ljudi koji su već navikli da se povezuju i zajedno menjaju stvarnost."
Hm. nije da nema smisla. Šta vi mislite, da li će u budućnosti pripadanje gaming-klanu određivati društveni status? Da li možete da zamislite svetski co-op koji će stvarno zaustaviti glad? Ili je doktorka Džejn još jedan naučnik koji hoće da ugrabi pet minuta slave na račun gejmera?
Ovo poslednje, sumnjam, imala bi daleko vece sanse da to dobije pljujuci nas jadne, napacene zavisnike.
OdgovoriIzbrišiDobra stvar ove video igre, razvijaju koordinaciju, ubrzavaju misli, poboljsavaju "multitaksing", sve dok igrac menja igre koje igra, tj ne razvija "twitch reflekse". Those are bad mojo, man.
Možda je to taktika, da spustimo gard i pomislimo da je fina? :D
OdgovoriIzbrišiPrimetio sam da su pervazivne igre all the rage u poslednje vreme. Ono, smartphone i pentranje po drveću i krovovima. :D
Šalu na stranu, deluje kao nešto što je namenjeno našim majkama, a ne nama. Naši stavovi su podjednako pozitivni kao njeni, jer u suprotnom ne bismo igrali igre, zar ne? Ovo je više, kao, da ubedi dušebrižnike da ne moraju da strepe. Što je Sizifov posao, al ajde.
Igre koje spajaju stvarnost i virtuelne svetove, koje se igraju po krovovima zgrada i slepim uličicama sa mobilnim u ruci, trenutno su na tapetu u Americi. Slično se svojevremeno dešavalo DnD-u, pa je silom prilika nastala i "odbrana", sa željom da dokaže da je DnD sasvim ok stvar i nema veze sa sektama, satanizmom itd.
OdgovoriIzbrišiPretpostavljam da i doktorka samo želi da objasni i približi javnosti svoj hobi.
Džiberiš! Pocev od naslova! :D Naravno da nece spasiti svet! OMG! :D
OdgovoriIzbrišiIgre pretstavljaju jedan mali aspekt socijalnog zivota, a isto tako imaju i srazmeran uticaj - mali. Cak i te igre sto se desavaju u realnom svetu, su samo igre.
A u buducnosti pripadanje nekom gaming klanu nece odredjivati drustveni status - kao sto nije ni do sada! Cak i da nestane ovaj monetarni sistem i zamenimo ga sa nekim drugim, baziranim na nauci recimo, pripadanje gaming klanu nece uticati na socijalni status ni tada...
Mada je GeoCaching interesantna stvar, recimo... :P
Kažem ja da je Vin Dizel u XxX bio u pravu .
OdgovoriIzbriši