Wolfenstein: Enemy Territory besplatno je proširenje za igru Return to Castle Wolfenstein. Objavljeno je davne 2003. godine i usredsređuje se na timske sukobe na internetu. Igrači su Nemci ili Saveznici. Bore se oko važnih tačaka na mapi izrađenoj prema istorijskom predlošku. Postoji šest zvaničnih mapa, a sve su odlično dizajnirane i veoma dobro odmerene.
Dostupno je pet klasa. Soldier je osnovna, a omogućava igračima da koriste teško naoružanje. Medic može da oživi pale saborce ili postavlja pakete prve pomoći. Verovatno najpopularnija klasa jeste Engineer, jer ima klešta kojima može da popravlja mostove i mitraljeska gnezda, ali i da postavlja i demontira eksplozive. Filed Ops imaju sposobnost da prizovu vazdušne napade i ostave saborcima dodatnu municiju, a Covert Ops klasa može da koristi snajper, ali i da se maskira u mrtvog protivnika i tako zađe iza neprijateljskih linija.
U igri postoje i vozila, ali igrači ne mogu da ih voze, već se kreću po unapred zadatim putanjama. Ipak, da bi se vozilo kretalo, potrebno je da u njegovoj blizini bude igrača i da svi terenski uslovi budu ispunjeni (npr. popravljen most, ili utovareno zlato). Na koncu, važno je istaći da igra podržava sakupljanje iskustva i napredovanje igrača po nivoima, što donosi brojne prednosti koje utiču na mogućnosti i ponašanje vojnika.
Početkom 2004. godine objavljen je SDK, tako da su se pojavile brojne modifikacije. Neke od najpoznatijih su Jaymod, ETpro, NoQuarter i slične, a promene koje su donele uglavnom se odnose na novo naoružanje, uvođenje server-administratora i slične sitnice. Sama igra postala je open-source tek 12. avgusta 2010. godine, što je konačno omogućilo izradu potpunih konverzija i detaljnih obrada.
Danas pričamo sa Dušanom Jocićem, pokretačem domaćeg projekta Open Wolf. Reč je o modifikaciji koja donosi veliki broj unapređenja kako za klijent-aplikaciju, tako i za server, uključujući podršku za glasovnu komunikaciju, osvežen grafički prikaz i još mnogo toga.
Igrorama: Dušane, zdravo. Možeš li za početak da predstaviš svoj tim?
Dušan: Naravno. Zovem se Dušan Jocić, student sam Visoke Tehničke Mašinske Škole iz Trstenika, smer informatika u inženjerstvu. Živim u Aleksincu. U ovom trenutku pored mene aktivan je još jedan član. Njegov nadimak je Zsombor Gegesy, a zadužan je za konfiguracije i održavanje GNU/Linux sistema. Zsombor je ranije radio na raznim Linux aplikacijama (Arora web browser, GNOME Commander i sl). Pre nas je bilo četiri, ali zbog raznih životnih obaveza određeni članovi nisu više u mogućnosti da pomognu.
Igrorama: Kako je došlo do toga da započnete ovakav zahtevan projekat? Koji je krajnji cilj?
Dušan: Do ideje smo došli zaključivši da trenutno ne postoji projekat koji nudi sve što ET (Enemy Territory) zajednica traži i očekuje od nove verzije igre. Odlučili smo da predstavimo naše viđenje ovog naslova, koje bi trebalo da pruži igračima sve što je neophodno da bi nastavio da živi naslov koji je 2007. godine bio multiplayer igra godine.
Igrorama: Šta je do sada uspešno ugrađeno u igru? Dokle ste tačno stigli i koliko će vam trebati vremena da, dosadašnjim tempom rada, dovedete Open Wolf do toga da gotovo svako može da ga instalira i igra sa društvom?
Dušan: Ovim projektom pokušavamo da unapredimo sve delove osnovne igre, od grafike do mehanike. Neophodno nam je još nekoliko meseci aktivnog rada koji podrazumeva puno radno vreme. Razvoj PC igara veoma je težak i mukotrpan posao. ET smo proširili i dodali mogućnosti koje čak ni igre novijeg datuma nemaju. Neke od stavki koje nudimo jesu: MySQL baza, Ruby programski jezik (za sistem administratore), Newton fizika (maperi moraju da dodaju podršku za nove mape putem skripta ili funkcija), novi grafički pokretač (baziran na XReaL endžinu), podrška za IRC, VOIP (Voice Over IP), IPv6 podrška i slično. Uz to, cilj nam je da igru portujemo na platformu Android i omogućimo korišćenje izvornog pokretača za korisnike sa starijim konfiguracijama. Trenutno smo u pregovorima sa Valve-om da igračima ponudimo projekat besplatno putem mreže Steam.
Igrorama: Planirate li da jednog dana izradite sopstvenu igru? Smatrate li da je ovaj vid iskustva važan za buduće autore igara?
Dušan: Možda u budućnosti. Za sada sam zauzet drugim projektima koji mi uzimaju dosta vremena. U svakom slučaju, rad na ovoj modifikaciji predstavlja značajno programersko iskustvo.
Igrorama: Hvala što ste našli vremena da odgovorite na naša pitanja. Želimo vam mnogo uspeha u daljem radu.
Dušan: Hvala vama i pozdrav svim čitaocima bloga Igrorama. Nadam se da će uskoro biti u prilici da zaigraju Open Wolf.
Priredio: Nikola Bulj
Lepo je sto jos neko od nasih stvarno radi na nekom projektu, pogotovo sto je taj projekat Enemy Territory koverzija :) Samo napred i zelim vam svu srecu u daljem radu.
OdgovoriIzbrišiBtw. Sten FTW :D
Heh i zaboravio sam da sam nekada k'o lud igrao ET... super je igra, drago mi je da nas tim radi mod. Svaka cas', nadam se da ce te izgurati projekat do kraja i da cu ga skinuti sa Steama jednom... :)
OdgovoriIzbriši