22. ožu 2014.

Ring Runner - Flight of the Sages, recenzija

U vreme lamentiranja nad sudbinom avanturističkih i RPG igara “stare škole”, kao nova pokretačka snaga pojavio se servis Kickstarter i pokazao da ovim žanrovima nije mesto u melanholičnim pričama prosedih igrača. Sem oporavka starih grana, metoda paljenja na gurku pokazala se pogodnom i za uzgoj novih izdanaka, skrojenih po posebnim ukusima čiji bi nastanak u drugim okolnostima bio neizvestan, s obrizom na rizike skopčane sa izdavanjem igara u tako uskim nišama. Grupnom finansiranju okrenuli su se Teksašani iz porodične firme Tiple.B Titles, prikupivši tokom dva meseca 27.000 dolara (više nego dvostruko od prvobitnog cilja) za razvoj igre Ring Runner - Flight of the Sages.

Dobro, dvodimenzione pucaljke u kojima gledajući odozgo uprvaljate svemirskom letelicom i ispuštate smrtonosne pew pew pew zvuke i nisu tolika retkost. Međutim, Ring Runner je daleko više od onoga što se na prvi pogled uoči. Priča u glavnoj kampanji mešavina je epike i sapunice, sa dosta lakog, povremeno iščašenog humora (kao "mlađi pomoćnik prodaje" mecima ubeđujete "kupce" da poruče tovar Dvorak tastatura od firme u kojoj ste privremeno zaposleni jer vam treba novca za podizanje svetilišta ogromnom svemirskom buzdovanu). Radnja traje neočekivano dugo, delimično je nelinearna (središnji deo priče sadrži grananja), a iako na trenutke spora , uspeva da nam održi pažnju.

Kampanja se sastoji od kratkotrajnih misija koje traju oko 3-4 minuta. S jedne strane to nije najsrećnije rešenje, jer stvara ustisak iscepkanog pripovedanja, a sa druge ovakva izdeljenost odlaže zamor, te mehanika igranja dugo ostaje sveža. Tome doprinosi i raznovrsnost zadataka – misije su u rasponu od "uništi sve što mrda", preko trkačkih, šunjalačkih do onih sa jasno određenim taktičkim ciljevima. Svaka misija ima nekoliko sporednih zadataka, čije izvršavanje donosi novac.

Na raspolaganju igraču je šest vrsta (arhetipova) brodova, čije osobenosti prate tradicionalnu RPG podelu na klase što stvara dobru predstavu o tome šta očekivati od Fighter, Caster ili Rogue broda. Međutim, deo gde Ring Runner zaista blista jeste hangar, u kojem u sitna crevca možete menjati i podešavati tuce podsistema izabrane letelice, prilagođavajući je željenom stilu igranja. Vrsta štita, naoružanja, pasivni dodaci, klasna spospobnost, posebna pilotova veština (nju zadržavate nezavisno od broda) i još štošta podleže promenama. Za obožavaoce statistike, kao pomoćno sredstvo pri izgradnji broda, postoji detaljan pregled svih parametara letelice. Postepeno otključavanje dodataka ulaganjem vremena i novca se podrazumeva.

Igra izgledom ne odskače od sličnih izdanja – izgleda dobro, ali u trenutcima kada sve pršti, skriveni neprijatelji se roje a svemirski otpad leti unaokolo, imaćete ozbiljnih teškoća da nađete svoje vozilo na ekranu. Svemirski zvučni efekti i muzika potpadaju u istu kategoriju – nema im se šta zameriti, ali ćete ih zaboravti sekundu pošto pritisnete Exit.

Ring Runner ima nekoliko nedostataka koji mogu da vas odvrate. Najveće zamerke trebalo bi uputiti načinu upravljanja. Nagla skretanja nisu izvodljiva (sem korišćenjem veština, nedostupnih u početku) već brod usmeravate potiskom, što će uzrokovati česte sudare sa asteroidima dok se ne naviknete na tromost. Premda je gamepad pretpostavljeno sredstvo igranja, miš i tastatura pružaju bolju upravljivost. Pri okretanju broda postoji stepen zadrške pa se mišem postiže veća preciznost tokom nišanjenja.

Pored navedene kratkoće misija (uz to na početku svake postoji uvod u vidu dijaloga), treba istaći i neobičnu dužinu uvoda u igru. Rastegnuti i verovatno rekordno dugi tutorial oduzima dobrih 4 do 5 sati igranja (mada se može po volji preskočiti), posle čega prvi put dobijate pravo samostalnog podešavanja broda. A tu stiže sledeći problem – neophodno je vremena i strpljenja da shvatite kako menjati elemente i čemu oni služe (a uz to i ne rade); odjednom ste zasuti mogućnostima, a ne znate šta kog vraga sa njima da radite.

Sve mane Ring Runner-a daju se opisati jednom rečju – nepristupačnost. Neobične kontrole, duuuug uvod i složenost mogu delovati odbojno. Igra međutim predstavlja retku mešavinu žanrova uz zabavnu mehaniku igranja i raznovrsne misije, te će se uloženo stpljenje na kraju isplatiti. Kao dodatne pogodnosti valja pomenuti podršku za okršaje više igrača i mogućnost preuzimanja uređenja brodova sa Steam Workshop-a, gde postoji veliki broj zanimljivih kombinacija. Za 9 evra (do kraja Marta je na ponudi u paketu od $6 na sajtu BundleStars) Ring Runner pruža zaista puno sadržaja. Ako je ovo vaš tip igara, ne morate da se dvoumite.