28. pro 2015.

Šta nam donosi Deda Mraz u svojoj čarobnoj torbi?

Vaš nekada omiljeni blog o igrama, Đekna - ovaj, Igrorama, na redakcijskom sastanku održanom nešto posle 4 ujutro, krajem jednog neobično toplog decembra, doneo je neočekivanu odluku da se pozabavi igrama koje svi rado iščekujemo u toku naredne godine. Međutim, gledajući se oči u oči sa lepljivom maglom koja se grohotom smejala našim naporima priljubljena uz prozorska okna, shvatili smo da nemamo pojma šta dolazi sledeće godine. O da, nekoliko promotivnih snimaka ostalo nam je u glavi, poneka vest ukorenila se između spiska za kupovinu i jednog para zelenih očiju sa lepim osmehom pride, ali na kraju dana svi smo mi ljudi, a ljudi zaboravljaju, čak i kada im je posao da prate šta se dešava. Znate i sami da u poslednjih godinu dana nismo najažurniji u tom segmentu, da smo svi "odrasli" (koliko god ružno to zvučalo) i da uglavnom pratimo ono što nas zanima, a i to samo kad nas ne mrzi da uključimo mozak u retkim trenucima odmora. Stoga, umesto da pišemo šta će potencijalno biti dobro, mi ćemo iz te liste da izdvojimo desetak naslova koji nama deluju zanimljivo. Da, dobro ste pročitali, potpuno subjektivno i uz minimum kompromisa u dogovoru između preostalih saradnika, evo naše liste uz komentare prepune neosnovanih pretpostavki.

Januar: Rise of the Tomb Raider


Dušan: Verujem da ćemo dobiti solidan nastavak novog serijala, čija priča je započela sa naslovom Tomb Raider iz 2013. godine. Očekujem minimalna grafička poboljšanja i optimizaciju koja će omogućiti da se bez problema možemo igrati sa istom ili nešto jačom konfiguracijom od one koja je pokretala prethodnu igru. Ubeđen sam da ćemo dobiti još jednu uzbudljivu avanturu sa omiljenom nam heroinom. Treba pomenuti i to da je ovaj naslov već neko vreme dostupan igračima konzole Xbox One, tako da možda neki čitaoci znaju više od nas kakva je igra, jer su je i sami isprobali.

Nikola: Tomb Raider sam odigrao u jednom dahu, bez pauza osim za jelo i slične potrebe, za neka 23 časa - ako je verovati Steamu. Za razliku od starijih delova koji me nikad nisu zainteresovali mnogo, novi serijal mi se dopao na prvi pogled i nekako sam lako prešao preko raznih nedoslednosti u priči i okruženju, dopustio sebi da verujem u svet koji su scenaristi izmaštali za naš užitak. Slažem se sa Dušanom da će nastavak verovatno biti dobar, al' plašim se da od optimizacije neće biti ništa i da na istom računaru kao pre tri godine ovo nećemo moći da igramo bez spuštanja detalja i rezolucije.

Dušan: Polovinom januara stiže nam i Dragon's Dogma: Dark Arisen koja donosi originalnu igru sa PS3 uz brojne dodatke i unapređenja, mislim da vredi da se pomene. Imaš li ti nešto?

Nikola: Samo da krajem januara stiže Sébastien Loeb Rally Evo. Ne smem ni da nagađam, al' nadam se da će biti bolji od trenutno nam dostupnih simulacija najzanimljivijeg moto-sporta.

Februar: XCOM 2


Nikola: Jedino što mene zanima u februaru jeste XCOM 2. Prethodna igra je bila pristojna, iako pomalo nespretno realizovana, sa malo mapa koje su se često ponavljale, a neki elementi poznati ljubiteljima starih naslova bili su skrajnuti ili čak zapostavljeni. Šta misliš šta možemo da očekujemo?

Dušan: Očekujem tečnije animacije borbe i uopšte značajan grafički napredak, a kako je zasnovana na pokretaču UE3, nadam se dobroj optimizovanosti, što bi značilo da i igrači sa nešto starijim računarima mogu da uživaju bez problema. Mesta ima i za poboljšavanje mehanike igranja i kao što si i sam pomenuo, popravljanju nekih osobina koje su pomalo zakazale prošli put.

Nikola: Dakle, nemamo pojma, al' se nadamo najboljem.

Dušan: Otprilike. Sa druge strane februar obećava "dobar rod", tako da ću da iskoristim priliku da pomenem Battleborn, Street Fighter V, Mighty No. 9 i The Walking Dead: Michonne Ep1. Battleborn rade tvorci serijala Borderlands tako da je zabava gotovo zagarantovana - ako ne zeznu nešto, Street Fighter je uvek dobar a Mighty No. 9 je platformska akciona igra koju pravi Keiji Inafune sa ciljem da donese 8-bitno iskustvo u savremeno doba.

Nikola: Battleborn mi deluje bez veze, a tuče su mi polako dosadile, baš ih ima ovih godina... Novi Walking Dead donosi nam priču jedne od junakinja stripa koji je bio predložak za prethodne dve sezone ovog serijala.

Dušan: Da, verujem da će biti zabavno svima koji su voleli prethodne igre ili Telltale naslove uopšte. Nego, šta kažeš za mart?

Mart: Tom Clancy's The Division


Nikola: The Division mi deluje kao nešto što bi moglo da me zainteresuje. Klensijevo ime na igrama se odavno izlizalo, ali nekako sam slab na postapokaliptične igre, a ova nas vodi u NY opustošen boleštinama, uz sve muke preživljavanja u uslovima neobičnim za ljude koji nikad nisu živeli u Srbiji i stajali satima u redu za polovinu hleba samo da bi saznali da nema dovoljno za sve i da će sutra možda imati više sreće. Ono što me nervira je obavezni Uplay, a sistemski zahtevi me plaše i prilično sam siguran da neću moći ni da je pokrenem. Što se tiče Far Cry nastavka, oni su mi nekako svi isti, a Hitman mi nikad nije legao kako treba.

Dušan: Kao što si rekao, čuvena Velika Jabuka ognuta u ruho apokalipse, preživljavanje i borba za svaki zalogaj, šunjanje i pucanje i sve to bez zombija? Svakako da obećava! Nadam se otvorenom svetu a Ubisoft ima iskustva sa takvim naslovima. Voleo bih da priča ne bude linearna i da postoji više načina da se ispune zadaci, kako bi se naš doživljaj što više prilagodio ličnom načinu igranja. S obzirom na to da je okrenuta režimu za više igrača, očekujem da će nivo težine biti prilagođen grupnim naporima, to jest da će svi članovi tima morati dobro da povuku kako bi se napredovalo kroz igru. Što se Uplaya tiče, on je nužno zlo tako da se na njega i ne osvrćem. Inače, novi Far Cry neće biti isti kao prethodnici!

Nikola: Zaista tako misliš?

Dušan: Da, radnja je smeštena u period kada su ljudi bili na dnu lanca ishrane, kada su planetom gospodarili dinosaurusi i sabljozubi tigrovi. To bi moralo da donese potpuno drugačije iskustvo, jer će naterati igrače da se bore za goli život uz pomoć tomahavka, luka i strele i sličnih primitivnih oruđa i oružja.

Nikola: Priznajem da me igra nije zanimala pa se nisam informisao, ali prilično sam siguran da dinosaurusi i sabljozubi tigrovi nisu živeli u isto vreme, ni jedni sa drugima, niti sa današnjim čovekom.

Dušan: Mislio sam na kameno doba pa sam lupio, obriši taj deo nemoj da me blamiraš. Ono što sam hteo da kažem jeste da bi svako voleo da krene na mamuta sa kopljem u rukama.

Nikola: Obrisano! Nego, šta još vredi pomenuti u martu?

Dušan: Pored ova tri naslova, zanimljivo mi deluje i Adr1ft.

Nikola: Za njega nemamo tačan mesec objavljivanja, samo znamo da stiže u prvoj četvrtini 2016. ako ne bude nekog kašnjenja. O čemu je reč u ovoj igri?

Dušan: Ah, odlično pitanje! Svemir i u njemu astronaut u nezavidnoj situaciji. Preživljavanje iz prvog lica sa navigacijom poput one u starom dobrom Descentu. Na neki način nam donosi gotovo pa holivudsko iskustvo, jer smo slične filmove videli ove i prethodne godine. Mislim da je ovo jedna od retkih igara čiji autori se trude da unesu preko potrebnu svežinu na tržište zakrčeno obradama, rimejcima, nastavcima i bledim kopijama nekih ranijih igara. Povrh svega, donosi punu podršku za Oculus Rift. Nego, pomenuo si Hitmena, hteo sam da dodam...

Nikola: Da je ćelav i ubija ljude?

Dušan: Da, ali i to da je reboot i da ostaje da vidimo da li će biti uspešan kao što je bio reboot serijala Tomb Raider.

April: Dark Souls III


Dušan: Dark Souls 3... Poslednje poglavlje sage, te još drugarskih "You are dead!" ekrana. Još impozantnih borbi sa nesvakidašnjim glavonjama... Ko ima živaca za ovu vrstu igara i prešao je ranije delove, sigurno jedva čeka trojku. Meni ovakve igre ne leže, ali znam da je jedan od dragulja igračke scene.

Nikola: Jesi prešao prethodne delove?

Dušan: Pa nisam baš... Do pola. Šta ću, slab sam sa živcima.

Nikola: Ja igram na tastaturi!

Dušan: Prešao si Dark Souls na tastaturi?!

Nikola: Nisam to rekao. Igram pomalo keca još uvek. Al' jednog dana ću valjda preći... kad budem imao vremena... u penziji...

Dušan: Duhovito. Nego, imamo li još nešto u aprilu ili da polako završavamo članak?

Nikola: Dolazi Total War: Warhammer, ali TW serijal me smorio, a odavno postoji WH mod za starije naslove, tako da... "Vozi, Miško!"

Maj: Mirror's Edge Catalyst


Dušan: Nadam se brzoj i uzbudljivoj simulaciji parkoura, dostojnom nastavku po meni odlične prve igre. Atmosfera traženja pravog izlaza u skučenom prostoru, dok oko tebe fijuču meci a ne možeš da se braniš je ostala neponovljiva do danas. Najavljen je znatan grafički napredak, a nadam se i dobroj optimizaciji. Šta ti kažeš?

Nikola: Ne mnogo. Prošlo je vreme kad sam se radovao nastavku, tako da sam ravnodušan.

Dušan: Ali heroina se zove Faith, to jest Vera. Samo treba da veruješ u nju, njene sposobnosti i igru!

Nikola: Izgubio sam veru u Digital Illusions CE, a Rally Masters mi je bila jedna od omiljenih igara pa ti vidi.

Dušan: Treba da pomenemo da će tokom prve polovine godine izaći i Dishonored 2, Need for Speed: No Limits i DOOM. Da kažemo nešto o njima?

Nikola: Pomenuli smo, mislim da je dosta. Dva minuta do šest je i vreme je za spavanje. Uostalom, treba nešto da ostavimo za naredni članak, svi kewl blogovi tako rade.

Dušan: Pa u suštini to i jeste to, u junu i nema ništa posebno interesantno. Nego, dragi čitaoci, šta vi jedva čekate da zaigrate u narednoj godini? Podelite to sa nama u komentarima!

Nikola: Sumnjam da će ovo iko da pročita...

Dušan: Moraš da veruješ!
Ako vam se ovaj članak dopada, podelite ga sa prijateljima: Twitter Facebook

1 komentar:

  1. Najinteresantniji članak godine ostavljen za kraj godine :)

    Elem, pošto pričate samo o igrama za prvu polovinu godine, najviše se radujem novom Tomb Raideru, onog trenutka kad ga se domognem imaće prioritet u odnosu na sve ostalo. The Division, Mirror's Edge i Doom deluju interesantno, mada sačekao bih prvo opise/kritike kako bih doneo odluku da li da ih igram. Dark Souls 3... nadam se da ću krenuti sa kecom naredne godine :) Ima i nekih igara za koje se ne zna datum još uvek, recimo Mafia 3 i Teltejl Betmen, koje ću najverovatnije igrati. Sigurno će tu biti nekih sitnih indie igara, al' iskreno nemam pojma šta izlazi, steam queue će me o tome obavestiti vremenom.

    OdgovoriIzbriši

Pravi PC igrači uvek ostave komentar!