26. stu 2011.

The Elder Scrolls V: Skyrim, recenzija

Neverovatno! Bethesda je napravila d... ne mogu da se nateram da napišem ovo. Ima previše nestvaran prizvuk. Bolje sedite. Tako. Da probam ponovo: Bethesda je napravila dobru igru. Je l' da da zvuči... čudno? Ali istina je. Zaista. Posle devet godina i dva đubrenceta na koja ne vredi ni reči trošiti, napravili su dobru igru. Sve ove godine bio sam uveren da su nam okrenuli leđa, prodali nas za šaku dukata, itd. Sad mi se sve čini da su ipak samo uporno udarali glavom o zid, a shvatili da nešto nije u redu tek kad su videli krvavu mrlju na čelu odraza u ogledalu. Skoro dest godina kasnije. Kako drugačije obrazložiti zašto je Skyrim tako prokleto dobra igra?


Ima nešto u igrama koje nude slobodu što me tera da se ponašam kao kreten. Da radim suprotno od onoga što su dizajneri namerili. Jer koliko god slobode da nam je pruženo, uvek postoji nekakav plan, nekakav sled događaja koji se očekuje da ispratimo. Svaki put kada ne ispoštujem taj sled osećam se kao da prkosim autoritetu. Pretpostavljam da je to prirodno, ta želja da ispitujem granice do kojih je igra spremna da trpi moje sumanuto ponašanje.


Kada sam završio najdosadniji uvod u istoriji igara, prvi zadatak koji mi je postavljen bio je da se spustim do obližnjeg sela. Naravno, mnogi sati su prošli pre nego što sam zapravo sišao u selo. U međuvremenu sam lutao, razgledao krajolik, čupao krila leptirima, ubijao bandite... Tokom prvih petnaestak minuta otkrio sam dve zanimljivosti koje rečito govore o Skyrim-u. Jedna je mapa koja vodi do zakopanog blaga. Našao sam je kod razbojnika koga sam proburazio strelom. Sitnica? Upravo tako. Našao sam beznačajne drangulije, ali mnogo više sam uživao u njima nego da sam ih stekao običnom pljačkom. Samo jedan u, naizgled, beskonačnom nizu pojedinosti koji čine tkanje sveta. Čak i najobičniji događaji često su obogaćeni ovakvim tananim zanimljivostima.


Sledće je poprište  sukoba, tajno svetilište ukrašeno leševima poklonika i jednog inkvizitora. Pismo zadenuto u mantiju uterivača pravde mi je tek donekle otkrilo šta se dogodilo. Patio sam što ne mogu da proniknem u suštinu događaja koji su se odvili. Onda sam shvatio da me se ne tiče. Morao sam da se naviknem na  pomisao da je ovo svet u kojem se stvari dešavaju i kada ja nisam prisutan. Nije moja pozornica. Možda jesam Izabrani, ali to ne znači da se vreme zaustavlja kad napustim prostoriju. Život se odvija svojim tokom, ratari ujutru odlaze na njive, ratnički esnaf tamani džinove, čarobnjaci održavaju dvoboje, a ja često stižem  pošto je zavesa već spuštena.


Poniznosti sam se naučio tek kada sam jednom prilikom naišao na zmaja koji se bori protiv grupe kostura. Potrčao sam ka njima, pržeći munjama malo rožnatog gorostasa, malo nemrtve ratnike. Kada je završio sa onozemaljskim borcima, zmaj se mrtav 'ladan okrenuo i odlepršao ka obzorju. Kao da nisam tu. Kao da mu nisam upravo sasuo tobolac strela u leđa. Osećao sam se u isto vreme uvređeno i oduševljeno. Prokleti zmaj se ponašao kao da ne postojim.


Treći princip na kojem okruženje počiva su povratne informacije. Sama radnja je potpuno linearna, ali postupci igrača ne ostaju neprimećeni. Likovi sa kojima sam se susretao na ulicama komentarisali su kako izgledam, zdravstveno stanje, čuvenije podvige. Od neuglednog došljaka, prljavog vilovnjaka koji gazi drumove ponositih severnjaka postao sam heroj, vođa podzemlja, pripadnik kružoka elitnih ratnika, upravnik magijske akademije. Najčešće su se ljudi ophodili prema meni shodno mom statusu. Nažalost, čuo sam da se dešava da pobrljave, pa upozore vrhovnog čarobnjaka na "one čudake sa akademije", ali to nije pravilo već izuzetak.


Ovo je sve očekivano. Ipak živimo u 21. veku. Da likovi u jednom RPG-i ne paze na to kome se kakvim tonom obraćaju, oštro bismo protestovali. Ili barem gunđali sebi u bradu. Ali okruženje reaguje na tako mnogo  načina, a svaki me je oduševio više od prehodnog. Jednom sam rešio da ulovim mamuta, jer mi je bila neophodna kljova. Mamuti su inače miroljubivi, nikada mi se nije desilo da me napadnu bez razloga. Odjahao sam do poznatog staništa ovih divova i počeo da sasipam strele u najbližeg. Izvojevao sam pobedu, ali borba je bila duga i naporna. Čovek je nadvladao prirodu, ha! Pobedonosno sam počeo da skakućem ka strvini ne bih li uzeo ono po šta sam došao. Odjednom, odnekuda se stvorio još jedan mamut. Prišao je beživotnom telu tragično preminulog prijatelja i počeo da ispušta tužne krike. Oplakivao ga je. Oduševljenje je splasnulo dok sam zabezeknuto stajao i posmatrao. Ubio sam nečijeg druga, oca, brata, ni krivog ni dužnog. Zbog pišljive kljove. Do vraga s njom, a i s onim ko me po nju poslao. Osećao sam se kao potpuni kreten. Trocifren broj humanoidnih leševa koji sam ostavio za sobom nije mi bio važan. Ionako su zaslužili. Ali ovaj nesretni mamut... on nije. Skyrim me je naveo da se pokajem što sam ubio nedužnog stvora, što verujem da mi se nikada ranije nije desilo.


Dakle, svet je detaljan, bogat i živ. Pritom je i prilično velik. Posle pedesetak sati igranja otkrio sam svega polovinu mape. Pored devet većih gradova, tu su i sela, usamljene krčme, tamnice, pećine, svetilišta, drevne ruševine, utvrđenja... Jedini prevoz osim jahanja/pešačenja jesu kočije. Ako vas bude mrzelo da ovako saobraćate, postoji i sistem brzog putovanja koji u suštini teleportuje igrača do bilo kog mesta koje je već posetio. Izbegavao sam korišćenje ovog dodatka, jer sam ubeđen da bi mi ugrozio uživljenost u igru. A i ne shvatam kako očekuju od nas da pojmimo svet kao prostran ako možemo da se prebacimo bilo gde, bilo kad, bez ikakvog utroška vremena ili novca. Naravno, ne sporim da treba da postoji ovako nešto. Mogućnost izbora je uvek dobra. Međutim, nekoliko misija u središnjoj priči zamišljene su tako da primoravaju na korišćenje "teleportacije", što mi se uopšte nije dopalo.


Scenario prati uobičajeni Elder Scrolls-šablon - potpuno nevažan tip iznenada otkriva da mu je suđeno da spasi svet, prihvata odgovornost bez trunke oklevanja, te počinje da se priprema. Ljubiteljima prosečne epske fantastike može da se dopadne, ali činjenica je da nije ništa posebno. Odjek zaista veličanstvene završnice donekle je prigušen neopisivo dosadnim središnjim delom. Toliko dosadnim, da bih verovatno odustao od cele ujudurme sa zmajevima i otisnuo se u divljinu da lovim zečeve i snežne lisice, da nisam osećao obavezu prema vama.


Kad se već žalim na pisanje moram da napomenem i da je, za jednu igru koja se trudi da ostavi ozbiljan utisak, Skyrim neizdrživo naivan. Ovo se verovatno najbolje vidi na primeru sukobljenih političkih struja, koje su potpuno neuverljive. Umesto da su se potrudili da nam predoče kako niko nije sasvim u pravu, kako je politika složena rabota i kako često ne postoji jasna granica između dobrog i lošeg (kao neki), autori su zaraćene strane oslikali kao tipične okupatore i njima suprotstavljene patriote. Uprkos čestom podsticanju da se pridružim jednoj od strana, trudio sam se da ih izbegnem do samog kraja.


Mehanika je pretrpela značajne promene, ali osnova je ostala ista. Veštine koje se koriste napreduju, dok zanemarene ostaju nerazvijene. Lične osobine su potpuno ukinute, što mi, začudo, uopšte nije smetalo. U ranijim igrama su ionako samo određivale gornju granicu do koje je moguće napredovati u pripadajućim veštinama. To je samo uklanjanje suvišnih delova narušavaju dinamiku igre. Ubačeni su perk-ovi, po desetak za svaku veštinu. Otključavaju se poenima koji se dobijaju prilikom prelaska na sledeći nivo.


Borba je jednostavna i zabavna. Po prvi put u istoriji serijala, čak je i luk i strele zanimljivo koristiti. Kao što ste mogli da vidite u promotivnim snimcima, u borbi se koriste obe ruke, te je moguće kombinovati oružje sa štitovima, magijama, drugim oružjem. Posebni perkovi daju pogodnosti onima koji kombinuju magije ili koriste dva sečiva. Sistem sa udarcima koji zavise od smera kretanje je konačno napušten. Postoje obični i jaki udarci, a potonji zamaraju, te ih nije moguće neprestano koristiti.


Bavljenje zanatima zahteva opremu, te je tako za oštrenje mačeva neophodno posetiti kovača i poslužiti se njegovim tocilom. Iako ima smisla, pomalo me je živcirala ova odluka, jer me je terala da se vraćam u gradove češće nego što sam želeo.

Još jedno u nizu iznenađenja je izgled. Skyrim je zapanjujuće lep. Neverovatno je koliko su različitih ekosistema uspeli da smeste u ovu provinciju. Pitome doline sa farmama, snegom prekriveni vrhovi, planinski venci, zaleđene pećine, surove pustoši, močvare, nekoliko vrsta šume... Svaki od devet pokrajinskih centara leži u drugačijem okruženju, sa vremenskim prilikama koje su mu svojstvene. Pritom je svaki od njih i u arhitektonskom smislu jedinstven - jedan se oslanja na drvenu građu, drugi na grube kamene građevine, treći na lepe, zidane kuće... Tamnice nisu toliko raznovrsne - postoji svega nekoliko različitih atmosfera koje ih krase, što ne znači da su sve iste. Svaka ima svoju priču - u jednoj se kriju vampiri, u drugoj razbojnici, u trećoj verska sekta. Nijedna nije tu samo da bi se popunio prostor.


Modeli su pristojni. Ako ništa drugo, nisu nesrazmerni. Fizika u igri je, doduše, čudna. Često mi se dešavalo da posle smrtonosnog udarca leš odleti dvadesetak metara udalj. Smejao sam se ovakvim prizorima, posebno kada me je div jedim zamahom palice lansirao dvesta metara uvis.


Zvuk je čudna zverka. Jeremy Soule nije spavao na lovorikama, napisao je desetak izvrsnih kompozicija sa raskošnim orkestracijama, uz neizbežan omaž glavnoj temi iz Morrowind-a. Akcenat je, kao i u ranijim igrama, na veoma prijatnoj gudačkoj sekciji. Gluma je već druga priča. Dok su važne uloge odlično odigrane, od isposnika hrapavih glasova do nadmenih vojskovođa, sporedne muške uloge zvuče kao da ih je tumačio Švarceneger. Neprestano sam se cerekao na opaske čuvara koji zvuče kao da će svakog trenutka da me oslove sa "mladi Džone Konoru". Režijski, postoji jedan ogroman problem - NPC-jevi neprestano upadaju jedni drugima u reč. Često nisam mogao da čujem važne dijaloge zbog obližnjeg dvorskog ćate koji je baš tada morao da se požali na kvalitet mastila.


Ubedljivo najveća zamerka ide na račun interfejsa. Ako ste mislili da je glupavi inventar u igri The Witcher 2 bio loš, od ovoga ćete verovatno doživeti nervni slom. Ovde je ceo interfejs u listama. Umesto da nam dozvole da vežemo omiljene predmete za određene tastere, možemo da ih smestimo u manji spisak od inventarskog, pa da ih odatle pozivamo. Potpuno je nelogičan, neudoban i spor. Nadam se da ta zamisao da je skrolovanje kroz listu bolje od prebiranja po mreži neće biti prihvaćena kao standard. Navikao sam se posle nekog vremena, ali to ne menja činjenicu da je problem užasno rešen. Verovatno je najbolje da sačekate da se pojavi editor pre nego što kupite igru, jer će već prvog dana neko sigurno srediti ovo.


Da, očigledno preporučujem da je kupite. U našem omiljenom ogranku industrije zabave nije teško dobiti šansu za iskupljenje. Raja kratko pamti, a svaka nova igra je prilika da se povrati poverenje i stara slava. S punim pravom ste mogli da očekujete da Skyrim bude đubre. Ali nije. Pravi je nastavak Morrowind-a, logičan korak u evoluciji serijala. Ogroman, zanimljiv i prelep svet. Svet koji nam omogućava da prepričavamo jedni drugima anegdote. Zahvaljujući tome, moj Skyrim će uvek biti samo moj, svojstven mojim odlukama i načinu igranja. Niko ga neće iskusiti na isti način, a to je, uprkos nedostacima igre, suštinski roleplay.

Kopiju igre za testiranje ustupio Bethesda Softworks.



Autor teksta, Pavle 'Ketchua' Đorđević, jedan je od tri osnivača Igrorama bloga.

Saradnik je mesečnika "Svet kompjutera" od marta 2008. godine do danas, a od početka 2010. jedan je od urednika mesečnika "Gameplay". Od juna 2010. godine radi kao jedan od autora tekstova za emisiju PlayGames. Učestvovao je i u radu nekoliko internet prezentacija i projekata, uključujući Eniaroyah magazin.

Sve recenzije istog autora

Ako vam se ovaj članak dopada, podelite ga sa prijateljima: Twitter Facebook

Broj komentara: 59:

  1. What did I say?

    No samo dve zamerke:

    Sa spoilerima:
    "autori su zaraćene strane oslikali kao tipične okupatore i njima suprotstavljene domobrane. Uprkos čestom podsticanju da se pridružim jednoj od strana, trudio sam se da ih izbegnem do samog kraja."
    Samo u prvih 15 minuta. Kroz razgovore sa jarlovima i poruke kod thalmora, vidi se sta se stvarno desava. Imperija jedva odrzava kontrolu, i potrebna joj je sva moc da se odupre Thalmorima, tako da je sad previse na kocki da bi mogli da budu milosrdni u ovom ratu. A Stormcloak zeli tron, moc, ovo mu je samo izgovor, sto se najvise i vidi u sluacaju njegove pobede.

    I interfejs: moguce je vezati predmete/magije za dugmice 1-8, samo sto je prvo potrebno ubaciti ih u favorites pa tk iz njega odabrati hotkey. A i ima bonus nad Oblivionom, sto ovoga puta barem M otvara mapu. Ali slazem da inventory ima dovoljno bugova da ce svaki mod na tu temu biti dobrodosao.

    OdgovoriIzbriši
  2. Kul, dobri su i igra i recenzija.

    Samo bih te ispravio u vezi interfejsa i obavestio one kojima je takođe promakla ta opcija. Moguće je vezati iteme i sposobnosti za tastere( brojeve). Upravo na toj "listi favorita" koju pozivaš na Q, obeležiš šit koji hoćeš, pritisneš broj koji hoćeš i tako ga vezuješ za taster.

    OdgovoriIzbriši
  3. Sve pohvale za recenziju. Igra je prelepa u svakom pogledu. :)

    OdgovoriIzbriši
  4. E da, zanimljivo kako sam se ja odlučio za fakciju. Prvo sam hteo da ostanem van toga.
    Otišao sam jednom na dvor u Windhelm, u onu sobu sa kartom i rasporedom utvrđenja i koječega. Ulfric i onaj njegov pomoćnik, Neki Stone-fist, su diskutovali šta im je činiti.
    Bacili su neku varvarsku spiku, kako će sve živo poklati i fazon silovati. Ok, malo su siroviji, pomislio sam. Ali onda krenuše i u rasističkom pravcu, šta kao elfovi gomna itd. Izađem u grad, vidim i nordovi po gradu disuju sve elfove, svi nenordovi strpani u neki kao geto, stražari samo nordove štite.
    Ja naravno wood elf, okrenem se i odem u Legiju. xD

    OdgovoriIzbriši
  5. @Igor: Sve sam ja to posredno skontao, kao što si rekao, iz razgovora sa jarlovima, preturanjem po ambasadi Talmora, praćenjem glavne priče... Ali od razgovora sa Talijusom i Alfrikom mi se povraćalo. Zvuče kao da stalno citiraju jeftine političke pamflete. :D

    @Batistuta: Hm, zanimljivo. Važno da su pedeset puta pomenuli da mogu da imam samo jedan blagoslov aktiviran, a to što mi nisu objasnili kako se koristi ta rugoba od interfejsa, to nema veze. :) Hvala na dopuni.

    OdgovoriIzbriši
  6. Full recenzija sve pohvale :D
    Inace veoma je zabavno kada Orci u razgovoru sa vama prozivaju Argoniane a vi igrate Argoniana xD Odmah buzdovance po njusci :D

    OdgovoriIzbriši
  7. Pre svega bih pohvalio recenziju, saznao sam bukvalno sve što me je zanimalo od igre. Verujem da ima još puno primera zanimljivih side-questova kao ovih što su pomenuti gore. Pošto se meni i Oblivion (kao jedina Elder Scrolls igra koju sam igrao) dopao, za ovu ZNAM da će provesti na kompu bar godinu dana, tako da nema potrebe da se vraćam i komentarišem samu igru.

    OdgovoriIzbriši
  8. Ok... Pročitao sam drugu rečenicu... i njoj je pisalo Bethesda je napravila dobru igru... tu sam prestao da čitam.... Jer je već nastalo neslaganje... ova igra je na pola koraka od Obliviona.... i nedostatak dobrih igara ne bi trebao da nas natjera da smatramo ove osrednje igre(u najboljem slučaju) dobrim.... :/

    OdgovoriIzbriši
  9. Za mene je ovo najbolji TES do sada. Ovih četrdesetak sati je bilo daleko bolje od Oblivion-a i Daggerfall-a. Kupio sam Morrowind na Steam-u pre neki mesec i pokušao sam da dam toj igri još jednu šansu jer važi za najbolji deo serijala ali i dalje ne vidim šta je tu toliko dobro. Ovaj Skyrim mi do sada dao četrdeset sati više nego solidnog dungeon crawl-a, to je više nego što mogu da kažem za bilo koju drugu igru koju Bethesda izbljuvala. Mogu ja sada da se žalim na borbu koja mi je prilično dosadna i primitivna posle Demons/Dark Soul-sa, nedostatak moralnog role playinga i gomilu dizajnerskih grešaka ali hteli su veliki, lep svet koji je pravo uživanje istraživati i kvalitetan dungeon crawl, i ovaj puta su to napravili.

    OdgovoriIzbriši
  10. Interfejs je stvarno jedini pravi problem kod ove igre. Previse je tu konzolitisa a ovi se nisu ni potrudili da naprave poseban interfejs za PC ili da ovaj malo bolje prilagode misu i tastaturi. Nije prilagodjen ni za velike rezolucije vec za malu rezoluciju na konzolama, otuda onako krupan font... Plus mi se ni malo ne dopada kako izgleda, previse je sterilan i ne pristaje za jedan fentazi RPG.
    Sve ostalo je super, pravi nastavak Morrowinda. Kako me je samo napala nostalgija kad sam usao u dwemerske rusevine, pa tamo uni zupcanici, sijalice, cevi, buka ko u nekoj fabrici... Ko da je opet 2002ga!
    @Asaroth
    Pa naravno da ti Morrowind ne valja ako ga igras tek sada, probaj da predjes preko grafike ako ti je to problem jer se stvarno radi o top RPGu. A imas i gomilu modova za grafiku, igra uz malo truda lako moze da graficki postane bolja nego Oblivion...
    @Darth Error
    Mogao bi da objasnis sta ti tacno ne valja sa igrom i recenzijom, takav neargumentovan hejt niko ne uzima za ozboljno.

    OdgovoriIzbriši
  11. "Pa naravno da ti Morrowind ne valja ako ga igras tek sada,"
    Eh, igrao sam Morrowind kada je izašao i nije mi se ni malo svideo. Tada mi je njegov svet bio previše uvrnut i vanzemaljski. Sada mi se to zapravo dopada jer sam u međuvremenu postao skoro alergičan na klasičnu fantastiku. Ali sama igra mi je i dalje crap. Gothic 2 je bio i ostao neuporedivo bolja igra.

    OdgovoriIzbriši
  12. Odlična igra čak mi i interfejs ne smeta skroz sam se navikao nebi ja tu ništa menjao... igram uporedo fallout nw i skyrim iskreno čak mi je interfejs od skyrima mnogo bolji i inovativniji...barem po meni...

    OdgovoriIzbriši
  13. Heh, ja igram FNV dlcove, ali ne bih nikako uporedo sa Skyrimom, jer ne bi ni jeo ni pio ništa mesec dana :P

    Znači super igra...prijatno iznenađenje, nedostajalo mi je to. Takvi interfejsi sa listama su bezveze, ali šta da se radi. Fallout je lepo to imao: otvoriš, malo gledaš, pročitaš i iskoristiš.

    Da li ti se dešavalo ovo, kada si već spomenuo zmaja:
    http://www.youtube.com/watch?v=yBqKG8HF3zQ&feature=related

    OdgovoriIzbriši
  14. Kako li si prisao mamutu a da ne div nije spljeskao...

    OdgovoriIzbriši
  15. Interfejs je grozan, igra prelaka, sve mi se čini tokom igranja da me igra smatra retardam... Paralelno levelovanje mobova u main questu, i sl... Kao što rekoh na pola koraka od Obliviona a kilometrima od Morrowinda....

    OdgovoriIzbriši
  16. @Link Pain: Urnebesno. :D Ne, nisam probao da ih oživljavam, a ovo sa animacijama mi se nije dešavalo.

    @Mark The Red: Teško. Trčao sam koliko me noge nose. :)

    @Darth Error: Kako može u isto vreme da ti bude previše laka igra i da ti smeta level scaling?

    OdgovoriIzbriši
  17. Е мој Кечуа, сад си ме разочарао. Опет се сви понашају као пре пет година. Тада сте сви балавили за Дебилвионом, лако је сада причати кад је свима јасно каква је то игра, тада је већина вас тврдила да је то нешто најбоље што су играли. Ја сам га још тада попљувао где год сам могао, тада је било ако напишеш нешто лоше о Дебилвиону онда га ниси играо јер имаш слаб комп или намерно контрираш или које су се већ глупости писале по форумима. Видећемо за годину-две, баш да видим шта ћете тада писати о Шитриму.

    И ја нисам јебени хејтер, да ме неко одмах не би покушао назвати хејтером. Ево уживао сам уз нови DE и TW2 ове године, чак сам њих бранио од неоправданих напада јер су реално веома добре игре. Шитрим нипошто није добра игра.

    OdgovoriIzbriši
  18. Neka recenzija o DE:HR je veoma poželjna.
    S obzirom da je igra to itekako zaslužila.

    Nego da se vratim na topik, da li je iko ko je igrao Oblivion,F3 ili FNV sa modovima primetio neotesanu krađu (a pomalo i smešnu) u Skyrimu?
    Taj third person prikaz kakav ima je dobijen sastavljanjem 2 moda, centered camera i another view. Imam i linkove jer ih koristim, tj jedan sada a drugi još prošle godine. No nebitno validnost sada, ono što mi nije jasno je to da su im trebale 3! igre da ukapiraju kako i gde da podese kameru i to otimanjem od igračke zajednice. Iz ovoga mogu samo par stvari da zaključim, da im treba 4 godine da se sete da su napravili mogućnosti za modove. To što su maznuli nikom ništa, ni "hvala". Tipično po Bethesdu.
    Pa nek je to lako da se namesti, ali zar je toliko nekom trebalo da pomeri dupe i ruku i podesi valjanu kameru? Sad shvatam uvod gde si napisao "udaranje glavom u zid". Za par godina će se setiti i invertar da promene.

    OdgovoriIzbriši
  19. ^Tako je bilo i pre. Moderi za mesec dana poprave nešto što ovi iz Bethesde ne urade ni uz sve vreme i novac koji su im na raspolaganju. Videćeš, za par nedelja ćemo imati upotrebljiv inventar i menije, to će napraviti likovi koji to rade za džaba i u slobodno vreme.

    Dobar je Skyrim. Nije novi Morrowind, nije ni prokleto dobar ali je mnogo bolji od vanila Obliviona.:)
    Mene je već počeo da smara. Smithing i enchanting se vrlo lako i jeftino mogu doterati do sto relativno rano u igri. Sada imam nabudžen i enchantovan full teški dragon okop, plus enchantovan daedric dvoručni mač. Igra je bolesno laka. Sada su mi i džinovi i blood dragoni prelaki, čak ni ne napadaju mene već Lidiju (prizovem frost atronacha ako ona nije dovoljna). Zmaj nju gricka a ja njega seckam.:)
    Tek možda trideseti sat u igri a nemam želju da igram dalje.:( Možda i prekinem pa ponovo počenm kad stigne neki kvalitetan ful overhaul mod. Ne verujem da će Bethesda popravljati sve ono što ne valja u ovoj igri.

    OdgovoriIzbriši
  20. @Link_Pain
    Pa naravno da su koristili stvari iz modova. Zbog toga i izbacuju TESEdit, fino pise u Terms & Conditions: sve sto napravite ovim pripada bethesdi. I ja podrzavam da treba da ukljucuju stvari iz dobrih modova u nastavke. Recimo master level spelovi su inspiraciju uzeli iz Midas Magic, Ubacili su manequine u kuce, opet oblivion mod, onda book placement, itd. Vecina sitnica koje cine igru zanimljivom su preuzete iz popularnih TESNexus modova.

    A sto se tice da li je igra stvarno dobra, ili stvano losa. Ni jedno ni drugo. Ima stotiank stvarno lsih igara, ali su to uglavnom igre na koje nije baceno vise od 300 dolara. Postoje i stvarno dobre igre, ali njihov broj je jednocifren. I ni jedna od nije pomenuta do sad u komentarima. Ni taj oblivion nije bio toliko los, samo drugaciji, ispod ocekivanja. Kod igre koja ima ovoliko stvari, sa ovim tehnoloskim nivoom, sa dovoljno opsitnom pricom, tesko je reci da je losa, pre je moguce reci: "Meni ne odgovara."

    OdgovoriIzbriši
  21. Modovi su super stvar kod ovih igara. Oblivion sa odgovarajucim modovima je potpuno druga igra, definitivno vredan igranja. Ovde moderi vec imaju kul svet i dobru igru, jedva cekam da vidim sta ce napraviti.
    @Danilo S.
    Meni smithing i alhemija idu dosta sporo, vecinu zlata trosim kod trenera za smithing. Ne verujem da cu uskoro videti zmajski okop. A igra mi je sve samo ne laka na master. Obavezno podigni tezinu na master ako igras na bilo cemu nizem, ovo nema smisla drugacije igrati.
    @Astaroth
    Hm, meni je Morrowind dosta bolja, naprednija igra od Gothica. Gothic je pre neka open world akciona avantura, vise to nego cRPG.

    OdgovoriIzbriši
  22. Modovi su super stvar kod ovih igara. Oblivion sa odgovarajucim modovima je potpuno druga igra, definitivno vredan igranja. Ovde moderi vec imaju kul svet i dobru igru, jedva cekam da vidim sta ce napraviti.
    @Danilo S.
    Meni smithing i alhemija idu dosta sporo, vecinu zlata trosim kod trenera za smithing. Ne verujem da cu uskoro videti zmajski okop. A igra mi je sve samo ne laka na master. Obavezno podigni tezinu na master ako igras na bilo cemu nizem, ovo nema smisla drugacije igrati.
    @Astaroth
    Hm, meni je Morrowind dosta bolja, naprednija igra od Gothica. Gothic je pre neka open world akciona avantura, vise to nego cRPG.

    OdgovoriIzbriši
  23. Alek, mozes da pravis samo iron daggere, najmanje materijala, a svaki item daje isto povecanje skilla. Ja sam kad god svratim u Whiterun kupovao materijale, jer imaju tri merchanta i tako budzio. Onda sam te iste daggere koristio da na njima budzim enchanting. Pa onda prodavao za 100-200g komad.
    I na master u jednom trenutku igra postaje bulja laka. Ja sam poceo na adept, pa na expert, pa onda prebacio na master. Voleo bih kad bi napravili neki hardcore, realsitic mod, ali i poradili na balansu nekih stvari u igri.

    OdgovoriIzbriši
  24. Nemam problema sa pozajmljivanjem (uzimanjem) od drugih ako je u tako dobre svrhe, to je stvarno super. Ali nemoj posle da mi sere tamo njihov CEO kako igrači samo grafiku gledaju danas i ko kaže drugačije da laže. To je samo jedna od retardiranih izjava, da ne spominjem još gore tužbe. Da nemaju TES pitam se kako bi bilo...ovako kao nije krađa. Ali dobro, napravili su pa može da se iskoristi makar. Hvala bogu pa mogu da izrode validnu igru.
    Ipak nisu jedini da ne grešim dušu, Valve je pokupio F2 killap-ov restoration patch pa nikom ništa, napisali da je njihov.

    Elem, ne shvatam čemu napadi na Ketchu-u. Igrao je 50 sati, svidelo mu se i napisao je dobru recenziju. Ne može da bude baš toliko govno igra. Ako drugi mogu bolje da napišu, slobodno. 7 miliona igrača kaže da je igra super, kome se ne sviđa ima svoje mišljenje niko ga ne napada, samo je i dalje jedan na 7 miliona. Uostalom, ako smo svi mogli da kupimo SK kada se Kuzmanović israo kao foka nakon pola sata igranja Failouta 3 da je igra decenije, za koj đavo neko ko na free gaming blogu napiše normalnu recenziju zaslužuje optuživanja?! Da nije možda neki fanboj? Jer ja to ne vidim iako mrzim Bethšitu, a ni Skyrim me ne privlači preterano. A igrao sam Morrowind i svideo mi se sa svim ekspanzijama.

    OdgovoriIzbriši
  25. 20 miliona igrača kaže da je Modern Warfare super (pa, kupili su igru, valjda misliš na to), 10 miliona kaže da je WoW super itd. Ja se ne bih pozivao na to.:)
    JA nemam ništa protiv ove recenzije. Čovek jeste malčice preterao sa hvalospevom i ignorisao je neke realne nedostatke ove igre ali jbg, njegov opis, njegovo subjektivno mišljenje o igri.

    OdgovoriIzbriši
  26. Razmisljao sam da li da probam igru, ali nakon procitane odlicne recenzije mi izgleda nije ni potrebno. :D Sto neko rece iznad, dobio sam sav info koji mi je treba.
    A zahvaljujuci dobrim komentarima, saznah jos detaljnije infomacije, od kojih neke ne tako pozitivne... pa me to onda dodatno odvratilo od igranja.
    Sve u svamu, ne tako jaka zelja za igranjem ovoga je postala jos slabija... :D Sto zbog "dovoljno mi je sto sam procitao", sto zbog "ooo, djubrad jedna, sad bas necu da igram". Normalno...? Ne bas. Jbg. :D
    Sve u svemu, hvala na odlicnoj recenziji autoru, a ostalima na kvalitetnim komentarima. :)

    Btw, sta mu dodje "domobran"...? (Ne brijem zasto se koriscenje stranih reci u tekstu na srpskom smatra guba? ... sorry but odmah se setim Kuzmanovica i njegovih uber-njemacko-engleskih izbljuvaka...)

    OdgovoriIzbriši
  27. @Li Mun: Žao mi je što sam te razočarao (i uvredio na neki način, sudeći po tonu komentara). A moje mišljenje o igrama nema tendenciju da se menja s vremenom.

    @Danilo S.: Da, po toj logici je i hrana u McDonaldsu zapravo ukusna. :D

    @chat: Ja sam pod utiskom da složena reč sastavljena od naših reči "dom" i "braniti" ne može nikako da bude strana. Ali ono, nisam lingvista, možda grešim. :)

    OdgovoriIzbriši
  28. Meni saputnici pocinju da opasno idu na zivce, to bi bila jos jedna veca zamerka na igru od mene. Da bar imam vecu kontrolu nad njima ili da imaju bolji AI. Poslednje rusevine u koje sam isao sa Lydiom, devojka stalno izlece ispred mene, par puta sam je ubio. To se i pre desavalo ali ovo je bilo najgore do sada. Jos se stalno zaglavljuju, ne znaju da zaobidju neku stenu i slicno, nekada nece da sidju niz stepenice. Sreca pa se odmah pojave kraj mene kad udjem u novu prostoriju ili izadjem napolje.
    Slicno i kada sam u nekom uskom prostoru sa nekim friendly NPCjevima, stalno izlecu ispred mene u borbi i trckaraju okolo kao retardi, posle ja njih slucajno udarim ili pogodim spellom. Isto kao u Oblivionu, cudo da to nisu popravili.
    @batistuta
    Hvala na savetu. Pokusao sam da iskujem par iron bodeza i stvarno smithing raste dosta brzo. Ovako ne bih ni pokusao da ponovo kujem iron opremu kad sam otkljucao bolje.

    OdgovoriIzbriši
  29. Pa ono, pantalodrzac je sastavljen od nasih reci pantalone i drzac, a ipak... :P
    Okokucnovodopisalo? :PP

    Ne znam, nisam ni ja, al' nisam video da se kod nas koristi i u nasim recnicima...

    OdgovoriIzbriši
  30. @Danilo S.
    Moja poenta je bila da ako toliki broj ljudi kaže da im se igra sviđa ili Twilight ili šta već, moraš makar da ih ispoštuješ sa te strane. Ako neko krene da skače po ulici i zaradi 15000 dinara on je retard?
    I šta recimo da je tvoj ortak među njima, tim ljudima koji seku vene, a ti si jedini kome se ne sviđa...shvataš šta hoću reći. Ne znači da mora automatski da ti se sviđa, ali ne treba ga napadati. E sad, ako neko preteruje :D
    Mislim da svako treba da ima svoj ukus i da se drži njega. Pa nek i batinja druge sa njim, ali dozirano.

    @Ketchua
    Bila ona dobra ili ne kad tad ćeš da je probaš :P

    Jel ima neko da je igrao assassina ili su svi Norda-Thora kako već? Krenuo bih sa nekim Khajittom, dual blade, ne znam jel valja? A i taj hand to hand mi je primamljiv, mada vidim da nema perkova :/ Možda neki mod kasnije ubaci.

    OdgovoriIzbriši
  31. Usled nepredviđenih okolnosti tekst nije pregledao nijedan urednik pre objavljivanja. Izvinjavamo se čitaocima koje je uvredilo pominjanje reči sa izrazito negativnom konotacijom u našem jeziku.

    Domobran je pripadnih hrvatske garde, nastale jos pre Drugog svetskog rata. Kolega Kečuan očito nije znao da domobran ima samo to značenje ili jeste poželevši da oslika činjenicu da su patriote pomenute u igri rasisti i nacionalisti. No, svejedno, redakcija ne odobrava neodgovornu upotrebu reči, pa će ceo tekst biti ispravljen, u najskorije vreme. Hvala na razumevanju.

    OdgovoriIzbriši
  32. Licno se ne osecam uvredjenjim, al' bode oci.
    Skrenuh paznju prventstveno zbog bespotrebne upotrebe stranih reci u tekstovima koje srecem generalno.
    Nisam ni pomisljao da se odvazim i pomenem nesto u ovakvom kontekstu... no, hvala.

    OdgovoriIzbriši
  33. Link Pain, ja igram stealth archera. U pocetku je bilo izazova. Mada ni tad nisam morao da koristim previse napitaka za lecenje u borbi. Za ovih 70 sati igre sam iskoristio 10 komada mozda. Cak nisam nesto ni prebudzen u odnosu na to kako bih mogao da budem.
    A ako si pod assassinom mislio na bodez i sunjanje onda cenim da ces imati izazov duzi deo igre. Mada ce i on nestati sa pravom opremom, kada sve budes ubijao iz prve i budes tezak za opaziti.
    Dual wield je, kako cujem, dobar sa ork rasom. Imaju onaj skill koji povecava nanesen, a smanjuje pretrpljen dmg na neko vreme. Sto je korisno buduci da nemas stit za blokiranje.

    OdgovoriIzbriši
  34. Ja čekam da odem u selo za letnji raspust, pa kad padne sneg napolju, a ja unutra na toplom, planine i šume oko mene...
    Nema bolje atmosfere za igranje od te :)

    OdgovoriIzbriši
  35. Ja sam davno odlučio da ću ovo kupiti i igrati tek kad stigne GOTY izdanje. Da je od ovoga ispao još jedan Oblivion, moderi bi od njega do tad napravili dobru igru. Ovako izgleda da je igra već sad dosta dobra, tada će uz sav DLC i probrane modove biti još bolja.

    OdgovoriIzbriši
  36. @batistuta
    Imao sam na umu neki mač i bodež, a luk po potrebi. Video sam da ima besnih perkova za backstab. Ne znam kako šunjanje funkcioniše, možeš li postati nevidljiv nekom magijom ili neka kamuflaža. Jel i oprema daje neke bonuse?

    OdgovoriIzbriši
  37. Igra je super, 54+ sam lvl a jos uvek nisam video ni pola igre. Par bagova do sad ali nista sto se ne moze srediti.

    Sto se tice > kakvog "lika" biste hteli da napravite to apsolutno nije bitno... jedino u startu sta bi ste voleli i ako ne zelite da levelujete bog zna koliko.

    Malo spoil dalje.

    Evo ja sad polako prelazim sa shield + one-handed (jer su mi na maximumu) na two-handed ili shield + destruction.

    Koristim apsolutno sve skilove ne bi li lvlovao konstantno:

    One-handed + shield za blisku borbu
    destruction na daljinu
    bow protiv zmaja ili kad treba stealh kill
    alteration (candelight skoro uvek upaljen)
    conjuration (raise dead, cisto da se unapred skill tu i tamo, ne znam dal soul trap budzi)
    Restoration u levoj ruci obavezno heal self, ili kad healujem konja (ne vodim hirelinge jer mi je konj dovoljan realno, ne trebaju mi dvojica da se otimamo, nije dobro za lvlovanje a dobra sansa da ce da zginu onda tuga)
    alchemy (bilo koji potion, kad god nakupim dovojno ingredienta)
    enchantment (punjenje opreme gemovima iznova i iznova, ne mora da se enchantuje osim ako ne zelite to malo brze)
    smithing (pravljenje zilion nozeva)
    pickpocket (das nekom pare u inventar, ukrades nazad i tako u nedogled dok ne dobijes blizu 100, dovoljno da uzimas pare natrag od trenera)
    I tako dalje...

    Moj savet je ici kod trainera da vas uci neke skilove sto nikad ne biste koristili ili se uzasno tesko lvluju, u mom slucaju illusion/stealth.

    To sam malo kasno otkrio al dobro.

    Na razne nacine mozete da powerlvlati, najcesce preko smithing, pickpocket i enchant.... a mozete stajati ko debil (tj. ja) neko vreme na nekoj zamci i heal iznova i iznova >.<

    OdgovoriIzbriši
  38. @Link Pain
    Pa, za stealth, najbolja kombinacija koja mi se cini su perkovi iz sneak(Assassin's Blade)+ Silent casting perk iz Illusiona + Invisibility i jos + Rukavice iz Dark Brotherhood-a.
    Illusion 75 + Sneak 50 potrebno za ovo. Iz sneaka i rukavica imas 30x umnozavanje stete sa bilo kojim dagerom, u tom trenutku mozes da koristis i iron dager, uglavnom ce biti ubistvo iz prve. Invisibility imas tajming (nije tezak) kada ga trba baciti pri napadu, ulaski, koriscenju stvari tako da skoro konstantno mozes da budes nedetektovan. Ne skodi smithing 90 kasnije da napravis legendery deadric dagger ili legendery mehrunez razor.

    OdgovoriIzbriši
  39. Ketchua izgleda neku igru ili previše nahvali ili previše napljuje. Sećam se šta je napisao za Divinity 2 u SK a meni je ta igra super! Pa je onda nahvalio Damnation. Mislim da je negde napisao da bi mu dao i još veću ocenu a ako mene pitate dao mu je deset puta veću ocenu nego što igra zaslužuje!:P

    OdgovoriIzbriši
  40. Mirko, to je zato sto si ti igrao Divinity 2: The Dragon Knight Saga, koji je ispravio sve greske verzije koju je Ketchua igrao. Pogledaj na internetu, videces da postoji Divinity 2, i ovo sto sam ti ja naveo, tj. originalna kampanja, ali sa ekspanzijom i ogromnim poliranjem i ispravljanjem. Verzije se drasticno razlikuju, sto sam i sam iskusio.

    OdgovoriIzbriši
  41. Jel ima i dalje neka daikatana?
    Sećam se da sam u Morrowindu furao neku samurajsku specijalnu deadric. Previše su mi kliše glomazna oružja u poslednje vreme.

    OdgovoriIzbriši
  42. Ebony Blade, deadric artifact, samo sto nema opciju da unapredjujes smithingom, ima 11 damage, sto ga cini najslabijim greatswordom u igri. Bonus je sto se napad sa ebony bladom na frendly npc-eve ne racuna kao napad.

    OdgovoriIzbriši
  43. Ima i Blades sword, ali je 1h koliko se secam.

    OdgovoriIzbriši
  44. Vrhunska igra...vrhunski članak...drago mi je da sam pronašao ponovo ljude koji su bili dug dio mog života.

    OdgovoriIzbriši
  45. Ne zameri što pitam, ali jesi li ti Ketchuina dadilja?

    OdgovoriIzbriši
  46. Ja ne mogu da dalje igram Skyrim. Od petka do danas sam igrao na silu da zavrsim main quest, ranije sam ga izbegavao. Sta znam, niti je onako dobro koliko mi se cinilo na pocetku niti je lose koliko sam mislio da ce biti pre nego sto sam poceo da igram. Meni je The Witcher 2 ubedljivo RPG GOTY, ovo bi bilo dosta iza njega. Bethesda je isla na kvantitet umesto kvaliteta a to mi se ne svidja, prebrzo dosadi. Naisao sam na par solidnih questova i za ovih par dana, npr. bio je jedan koji mi je ostao jos kad sam zapoceo questove za Carobnjacki Koledz, trebalo je skupiti tri dela jednog amuleta. Ali, vecina qustova je bezveze. I, opet ponavljaju gluposti iz Obliviona, opet bezivotni NPCjevi i dosadni dijalozi.
    Ja bih mu dao neku sedmicu, osmicu zbog potencijala. Izvini Ketchua, ovo nije pravi nastavak Morrowinda i evolucija serijala.
    To je to, meni je dosta snega, zimzeleni i zmajeva za narednih godinu dana.:)

    OdgovoriIzbriši
  47. Meh. Ja sam odustao od igre posle tridesetak sati.;) Do leta ćemo verovatno imati hrpu modova i tada možda pokušam sa novim prelaskom. Ne osećam se kao da sam bacio vreme potrošenu uz igru (kao što je bio slučaj sa Smoroblivionom:)) ali bilo je pametnije sačekati bar pola godine. Ne isplati se igrati Bethesdine igre odmah po izlasku.

    OdgovoriIzbriši
  48. Iskusan im je patch prvi sada, šta ne zezne to je zeznuto bilo.
    A ljudi krivili Obsidian zbog bagova u FNV...
    Toliko o Bethesdinim testerima.

    OdgovoriIzbriši
  49. Daleko bilo...ne zamjeram, samo neko ko je pratio rad ljudi ovdje još od Gamera...pa do Gameplaya godinama se smješkajući originalnom stilu autora. Inače sam iz CG, pa sam se pitao kuda odjednom nestadoste :)

    OdgovoriIzbriši
  50. super je igrica... nisam do sada igrao ovakav tip igrice sa ovako dobrom grafikom... izgleda epski a ima da se skinu i bolje teksture i jos efekata

    OdgovoriIzbriši
  51. Mislio sam najgore, posle Fallouta 3 i brain dead NPC likova, posle Obliviona...reko ovo će da bude čist hajp.
    Ali na svu sreću prevario sam se. Ima mana, ali nije toliko loše da mrzim i dalje hronično Bethesdu.

    Ovo je kao Assassins Creed 2 sa RPG elementima, bar meni pošto igram ubicu. Zmajevi smore posle nekog vremena, čak i leveling koji može da se eksploatiše samo tako da je to brutalno. Zanimljivo je da imaju nekog normalnog textopisca, pa sami questovi izgledaju odlično i ne zamaraju previše, bogati su neočekivanošću nekom ludom. Jedino količinski smori, ali to je super jer ovakvu masivnost sam sreo u Gothicu 3 kog sam tek ispečovanog igrao. Za igru bez DLCa to je poprilično veliko. Ne verujem da ću ni za 50 sati sve da vidim, jer sam tek na 24-tom a jedva sam pipnuo main quest. Da ima malo više izbora prilikom questovanja bilo di super, ali je ok i ovako. Da ima malo manje zmajeva bilo bi takođe super jer me napadaju gde god odem, da sam rešio da kenjam u šumi pojavio bi se odmah verovatno. Skriptovano previše. Ali dobro u svakom slučaju. Ocena 95 sa svih sajtova po meni nije realna.
    Sjajna igra, ali ima svoje mane, a full RPG nije nikako. Već akcioni, što je i možda najbolja stvar. Obožavam kada imam protivnike koje ne mogu lako da dobijem i one koje mogu lako. Tako me je Dragon Priest preparirao kao zeca kada sam jurnuo ko budala na Zmaja u Shearpointu, a polarni medved i trol kada sam jurcao na High Hrotghar. To je to što nam treba, kaže ti čovek idi tamo nema ništa pa se zezneš i razmišljaš kako da priđeš situaciji, a ne jurcanje napred sa bogovskim oružjem i skillovima neuništivosti. Kontam da se ovo nije svidelo konzolašima, ali ja sam uživao šunjajući se i postepeno backstabujući bandite na mnogim mestima. Sneak mi je sam od sebe došao, nije bilo potrebe za power levelovanjem.

    Inače invertar mi je bio ok na kraju, jeste konzolaški do zla boga, ali bar vidim šta listam. A ne kao pre lista pa traži po imenima do besvesti.

    Neverovatno, ali ova godina ima solidan broj dobrih igara, kao i prošla. Nadam se da će da se nastavi tako.

    OdgovoriIzbriši
  52. http://www.youtube.com/watch?v=U-XcjDJ4rbw
    :)

    OdgovoriIzbriši
  53. Eh, toliko sati utrošenih. Lep svet, lepa pričica iako neobjašnjena do kraja. U svakom slučaju, kraj je užas, tako ogavan mi je utisak ostavio.
    Da sam znao da ću da exploitujem toliko i nesvesno, da ću da se iznerviram pijanim budalama u usranoj i popišanoj Vlahala wanabe šupi, da ću da roknem Alduina iz par udaraca i završim u Skajrimu kao da se pasolutno ništa nije desilo...well fuck, ne bih ni igrao. Bethesda u širokom nepoverljivom luku od mene nadalje. Golo govno od kraja.

    OdgovoriIzbriši
  54. Mislim da sam prešao otprilike polovinu lokacija na mapi i tu sam završio. Već osećam zasićenje, sve preko toga bi pokvarilo pozitivan utisak o igri. Po meni je bolje otići u borbu sa Alduinom nešto ranije, dok vam lik još uvek nije postao (super)heroj... borba traje duže (ušao sam u borbu sa lvl25), užitak veći (baš zbog povratka u Skyrim, kao da se ništa nije desilo). Zapravo, takav završetak mi je sasvim ok, život ide dalje, kraj je tek kada odem u glavni meni i sam kliknem Credits :) (mada ne bi škodio jedan mali doček Dragonbornu ;)).
    Poslednja deonica main questa - breathtaking! Zapravo, ona će mi i ostati u sećanju kao nešto najlepše u celoj igri.

    OdgovoriIzbriši
  55. Ok igra, nije promašaj kao Oblivion, no daleko od toga da je Morowind. Inventori je debilski i iritantat, NPCevi su bili čisto ok, neloši, no ništa što budeš pamtio godinama.

    OdgovoriIzbriši
  56. Brate mili, poslednja deonica je bio još jedan glupavi dungeon pun darugra i par zmajeva van nje. Valhala je bzvz...
    Meni je na primer najbolji deo bilo pentranje uz stepenice do High Hrotghara. Blackreach takođe. Ali se sve do kraja toliko prokleto ponavlja.
    Čemu toliko trolanje sa zadacima koji nemaju nikakvu svrhu na kraju. Zovu me i Archmage i Master Assassin i Nightingale i Knight of Azura i "#$$"", šta sam dobio? Ništa se ne promeni bitno osim izgleda pećina i tamnica. Oklop sam napravim. Oružje isto. Koj će mi zadatak kada mogu da radim exploit koji je ekvivalentan svakom cheatingu?!
    Da, istraživanje sveta je zanimljivo dok ne skontaš koliko je šupalj na kraju. Čini mi se da su uspeli da ubace sve što su hteli u igru, a kada su mislili da uspostave konekciju u svetu među zadacima i ljudima prosto su digli ruke. Smor. Muka mi je od Nordijskog sveta. Sam sam kriv ipak, što mi se svidela igra u početku.

    OdgovoriIzbriši
  57. @Link_Pain
    verovatno bih se i ja nervirao da sam na tvom mestu ali ovog puta sam izbegao grešku koju sam napravio u Oblivionu, da postignem sve što se postići može (igra mi se vukla na kompu godinu dana O..o). Ovako sam išao umereno, nisam se latio svakog zadatka na koji sam naleteo, nisam bio super-heroj, više mi odgovara kraća verzija priče koju sam sklapam. Tako ću igrati i bilo koju novu elder scrolls igru, ako ih bude, drugačije ne bih mogao.

    OdgovoriIzbriši
  58. Šta je umereno? Posle jednog side quest chain-a sam postao bog...
    A što bi se štekao, na kraju krajeva koja je poenta RPG igranja ako ne probaš malo od svega?
    Kapiram šta hoćeš da kažeš, ali...nije to to. Suzdrži se, lako je reći. Nijedan čovek to nije uspeo u Skajrimu u potpunosti.

    OdgovoriIzbriši

Pravi PC igrači uvek ostave komentar!