12. sij 2013.

Spec Ops: The Line, recenzija

Postoje igre za koje čujete. Ljudi koji ih nisu ni probali pričaju o njima. Nekad su te priče zasnovane na istini, a ponekad su, nažalost, najobičnija glupost. Kako otkriti razliku? Postoji samo jedan način, a to je da se igra odigra, da se zađe u njenu srž i da se činjenice uporede sa mitom. U slučaju naslova Spec Ops: The Line, istina je surova. Reč je o jadnom akcionom ostvarenju sa pogledom iz trećeg lica, čiji su autori ukrali nekoliko dobrih ideja i zapakovali ih u igru koju “krasi” očajna mehanika, smešno providna naracija, dosadno izvođenje, te potpuno odsustvo ikakvih noviteta na bilo kom polju. Čuli ste da ima sjajnu priču sa neverovatnim preokretima? Nastavite da sanjate, jer od polovine igre može da se nazre ko je loš momak, a sve tvrdnje o izborima u toku igranja padaju u vodu, jer su sve nazovi odluke potpuno nevažne. Jedna ili dve situacije na samom kraju igre određuju kako će ispasti velika završnica, a i tada ovaj naslov može emotivno da utiče samo na ljubitelje telenovela.


Počnimo od početka. Grafički stil je jednostavan, sa malo detalja, a okruženje je jednolično čak i za igru koja se odvija u pustinji. Modeli nepokretnih elemenata izgledaju kao nešto što smo viđali u konzolnim igrama pre pet godina, a autori atmosferu grade pomoću zaslepljujućih svetlosnih efekata. Zvukovi ne ostavljaju utisak vredan pomena, a svetla tačka je muzika koja se povremeno čuje sa ozvučenja. Igra zapravo predstavlja pravolinijsko kretanje kroz nemaštoviti tunel sastavljen od manjih ili većih prostorija. Mehanika se svodi na ulazak u hodnik, sobu, terasu, dvorište - štagod, aktiviranje nevidljivog prekidača i dolazak jednog ili više talasa neprijatelja, skrivanje u zaklonu i ubijanje protivnika, te nastavljanje do sledeće potpuno istovetne situacije. Ponekad neprijatelji nastavljaju da dolaze dok ne uradite nešto što će ih konačno zaustaviti, poput uništavanja oklopnog transportera, zauzimanja određene tačke i slično. Jedina zanimljiva stvar jeste mogućnost pucanja u staklo iza kojeg je pesak, kako bi on zatrpao neprijatelje, ali ta mogućnost postoji samo na unapred određenim mestima, koja su pri tom veoma retka.


Samo izvođenje je veoma loše, čak i za pucačinu iz zaklona sa mnoštvom skriptovanih sekvenci, kakvih poslednjih godina ima na desetine. Igrača prate dva računarski vođena saborca, kojima se mogu izdati veoma jednostavne naredbe, ali je neophodno lečiti ih ako preteraju sa jurišanjem. Povremeno je moguće pronaći podatke koji na prilično neuverljiv način odaju nepovezane delove priče. Za nepoverovati, ali prisutna je čak i sekvenca “na šinama”, u kojoj igra preuzima potpunu kontrolu nad kretanjem, a igraču je ostavljena ograničena mogućnost nišanjenja i pucanja. Štaviše, ovaj jeftin trik koristi se više od jednom. Međutim to nije najgore od svega! Najgora je očajna naracija, koja na neuverljiv način slika ratne strahote i stres pod kojim se nađu pojedinci u takvom okruženju. Pre svega, likovi su loše portretisani i karte se prerano otvaraju, verovatno jer veći deo od šest do sedam časova - koliko je potrebno za prelazak kampanje - otpada na puškaranje sa svakim koga sretnete, pa nije bilo vremena za kreativnost i pravu umetnost.


Inače, igru hvale zbog dobre priče i preokreta, zbog toga što apeluje na moral igrača. Smatram da su ovakve tvrdnje naprosto smešne, jer igrač nema nikakvu mogućnost izbora. Da bi neko mogao da se oseti ponosnim ili krivim zbog svoje odluke, mora mu biti data mogućnost da odluči za sebe. Spec Ops: The Line igrača vodi za ruku, odlučuje umesto njega, a onda ga krivi zato što je igrao. Naravno, izbor postoji - isključiti igru i pronaći nešto bolje - i to jeste ono što vam preporučujem, da ne bacate novac na ovu glupost, već da igrate bilo šta drugo. Ne mogu da zađem dublje u analizu bez otkrivanja priče i pojedinačnih situacija, a ako vam je do toga, pogledajte snimak u arhivi - namerno sam izostavio poslednjih sat vremena da se ne vidi kraj igre. Dakle, bežite, zaobiđite, a ako baš morate da igrate, gledajte da je dobijete besplatno, ako sam već ja bio dovoljno lud da je platim.

Ako vam se ovaj članak dopada, podelite ga sa prijateljima: Twitter Facebook

Broj komentara: 26:

  1. Sreca pa sam i ja gotovo minimalno platio za igru. Gledao sam skoro ceo tvoj prelazak tj. deo koji si strimovao i odlucio da mi se ne nastavlja dalje od sat vremena koliko sam sam igrao.
    Odigracu je ipak nekad s nekim u co-op na najvecoj tezini.

    OdgovoriIzbriši
  2. Nažalost, ne mogu da se složim sa opisom. Meni je igra odlična (bar single-player) u skoro svakom pogledu. Ne bih da se raspravljam jer naravno svako ima pravo na svoje mišljenje. Po meni, vredi je uzeti na nekom boljem popustu pa sami vidite da li vam se sviđa. Ja sam uživao u svakom trenutku. :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Bah! FPS kao i svaki drugi FPS. Ako je takva igra dobra kao pucačina, onda je napravljena za ono za šta je i namenjena. Priča ionako nije preterano neophodna. Ako je naprave i bude solidna, onda je to bonus.

    OdgovoriIzbriši
  4. Meni je okej. Kupio sam je za neki sića lovu i odigrao. Nije loša, ali sam očekivao puno više s obzirom na ono što sam čuo. I onih nekoliko mjesta na kojima igrač kao ima mogućnost izbora baš i nema neki veliki utjecaj i jedini razlog zašto bi netko mogao odigrati ponovo i odabrati drugačije je radi achievementa na Steamu. Moćda i probati u coopu. Ja sam nažalost imao nesreću da sam pročitao dio nekakvog članka u kojem je bio spojler za kraj tako da sam odigrao do kraja jer me zanimlao kako će izvesti to što jesu, al nisam baš previše ostao oduševljen. A što se tiče mehanike i grafike, brože moj, pati od konzolitisa kao i sve danas, nemamo šta pričati.

    OdgovoriIzbriši
  5. Igrao sam nešto duže od sat vremena i batalio. Ne pada mi na pamet da nastavim. Igra je hebeni crap, kao hebeni Uncharted bez (ultraskriptovanog) platforminga.
    Najgore potrošenih pet dolara u zadnjih godinu dana.

    OdgovoriIzbriši
  6. Demo mi je bio "meh" mada opet bolji od Kolofdjuti 2012 i uzeo sam nedavno na Amazonu za 2.5 dolara. Ali nikako da aktiviram. I sad se jos vise dvoumim sta da radim sa igrom. Crap...

    OdgovoriIzbriši
  7. Slažem se sa tobom za priču. I samo za to.

    U šuterima količina detalja okolo mi i nije bitna pošto je cilj preći od tačke A do tačke B a ne njuškanje. Bitno mi je koliko će mi biti zanimljivo prelaženje tog puta. Ja nemam zamerku za grafiku, za uticaje peska (koje nisam video ni u jednoj drugoj igri), za zvukove (osnovne: pucanj, eksplozija, vetar...), mehaniku borbe... U principu, odigrao sam jednu igru koja mi je legla. Sve što mi treba od jednog šutera tu je.

    Mislim da smo igru videli sa dva različita brda.

    OdgovoriIzbriši
  8. Cela fora sa prašinom koja se digla oko ove igre je to što:
    1. Ubijaš američke vojnike
    2. Ameri su ti koji čine ratne zločine
    To je to. Zato je američke igrače i američke igračke medije ova ispodprosečna pucačina toliko zadivila. To je sve. To je ta neverovatna, brutalna, zaprepašćujuća priča o kojoj svi pričaju. Na bilo koga drugog ova igra ne može ostaviti takav utisak, ispodprosečna pucačina sa pričom koja se je neverovatno naivna i bljutava. Amer možda plače što puca na veličanstvene Amere, pa zatim vrišti kada odgleda određene scene ali za ostatak sveta ti ljudi koje ubijaš nisu ništa drugačiji od miliona Rusa, muslimana, Kineza, Nemaca koje je prosečan igrač pucačina potamanio tokom svoje karijere a te scene deluju još jadnije nakon stotina života koje bez ikakvog osećanja krivice oduzmeš u toku ove igre.

    OdgovoriIzbriši
  9. Stvarno loš opis koji je potpuno promašio poentu ovog naslova! Većina zamerki na mehaniku igranja se može primeniti na većinu modernih AAA pucačina. Igra se toliko drži formule modernih pucačina sa dobrim razlogom jer su autori to želeli. Cilj ove igre je da bude kritika žanra. Zato i nema nekih inovacija jer bi tako odstupili od onoga što su želeli da naprave. A igra ima neke elemente po kojima se izdvaja od po gejmpleju sličnih naslova, npr prisustvo saboraca (ja bih voleo da ih je moguće potpuno kontrolisati kao u ME igrama ali ovo ipak nije taktička pucačina iako njihovo prisustvo i neke osnovne komande daju taktički element) i stalni manjak municije koji prilično menja samo napucavnje, ovde se razmišlja o svakom metku kao u nekom survival horroru. Dakle igra ipak ima više dubine od obične moderne pucačine!
    Deo o grafici je potpuno promašio! Igra je po mom mišljenju jedna od najlepših UE3 igara! Stvarno su odlično dočarali okruženje velike metropole koju je preuzela pustinja. Neverovatno atmosferično osvetljenje, odlično dočarana veličina zgrada, pesak koji se preliliv preko zgrada i reklamnih plakata. Odličan kontrast između prelepih prizora i strahota koje igrač vidi tokom igre! Izbor muzike i dizajn okruženja u kojima se dešava akcija je na momente stvrno neverovatan. Igra je po meni prava audio-vizuelna poslestica koja se mora lično iskusiti da bi se o njoj sudilo! Fizika peska je stvarno maestralno odrađena (jedino Ubisoftov From Dust može po tome da se meri sa ovom igrom) iako retko ima koristi za gejmplej.
    Što se tiče priče koja je uz ovom opisu najviše pljuvana ja mislim da se radi o jednoj od najboljih i najemotivnijih koje sam video u nekoj pucačini. Ovde je stvarno greh spojlovati bilo šta. Treba odigrati igru više puta jer je već drugi prelazak potpuno drugačije iskustvo nakon saznanja iz prvog. U toku igre postoji više izbora samo što nisu prezentovani kao u nekom RPG naslovu kao što je autor izgleda očekivao. Nema ovde nikakvih dijaloških izbora ali igrač ima na par mesta izbor kako da postupi u toku samog gejmpleja. To što autor teksta nije to primetio je njegov problem!! Igra inače ima više od dva kraja...
    Preporučuje se autoru opisa da pročita ovaj tekst pošto će mu objasniti neke stvari:
    http://www.ign.com/articles/2012/07/20/the-story-secrets-of-spec-ops-the-line

    Na kraju bih se složio sa Linkom da je pucačini prvi zadatak da bude dobra kao pucačina a ova igra je to ispunila. Gameplay je dobar sa par elemenata zbog kojih je potrebno više taktiziranja i razmišljanja tokom igranja a grafički je igra zaista spektakularna. priča koja nije neophodna za dobrpu pucačinu je ovde najbolji deo igre i zaista je vanserijska u svakom pogledu.

    Još jednom ću reći da se ovde radi o opisu koji je poptuno promašio poentu ove igre! Po meni jedan od najlošijih opisa na Igrorama blogu, prekratak, hejterski i u nekim delovima sadrži neistine o ovoj igri. Posebno me čudi kako je ova igra stigla od toga da bude u Igroraminoj listi najboljih igara prošle godine do ovakve pljuvačine!
    Moj predlog je da ovaj opis bude izbrisan jer bi to bilo najbolje za ugled ovog bloga!!!

    OdgovoriIzbriši
  10. Ovakav uvredljiv komentar pun neosnovanih pretpostavki verovatno ne zaslužuje odgovor, al' moram da ispravim pogrešnu informaciju koju si dao: Igra ima 4 kraja.

    Inače, to što je tebi priča nova, znači samo da nisi dovoljno stvari pročitao/gledao/igrao.

    OdgovoriIzbriši
  11. Rekao sam ima više od dva kraja jer se iz onoga što si napisao moglo zaključiti da ima samo dva... Nisam hteo da spojlujem koliko ih tačno ima jer je to na igraču da otkrije (finale je prezentovano tako da se čini da igrač i nema izbor) ali ti si eto odličio da spojluješ!
    Moj komentar ni po čemu nije uvredljiv za raziku od tvog opisa. U to zašto si krenuo da opisuješ ovu igru od početka sa namerom da je ocrniš i koja je tvoja agenda neću da ulazim.

    Inače, ti ponovo vređaš one koji su uživali u igri (oni kojima se priča sviđa po tebi nisu načitani, gledali su malo filmova, igrali malo igara). Toliko do mene.
    Još jednom predlažem da se ovaj opis ukloni sa bloga!

    OdgovoriIzbriši
  12. Igrorama je osnovana zato što nismo hteli da dajemo dobre ocene igrama koje po našem mišljenju to ne zaslužuju. Tebi se dopala, nama nije. Argumenti su u tekstu, tvoji su u komentaru. Zaustavi se pre nego što pređeš u vređanje, to vam je izgleda prešlo u naviku, a moraće da se saseče u korenu...

    OdgovoriIzbriši
  13. ne tako davno, ulazio bi u neku cdteku i listao kartoncice sa slikom igrice birajuci sta da kupis iskljucivo na osnovu slike, imena studija, par clanaka i gejmerskog instinkta... back to the present, svako sa okom na par gaming sajtova je znao sta se sprema pre nego sto je izasla igra, a cak i oni sa perifernim pogledom su morali da znaju sta je specops kad je izasla. i nakon svega toga...

    da, igra nije toliko dobra koliko je naduvano da jeste.
    Dubaji je i postavljen da izgleda tres kao sto izgleda pesak, pesak , pesak, piksel tamo piksel amo...
    Gamepley, je dosadan i linearan kao i kod svakog bogom danog fps, pucas i nemislis... sad neke razlike u kvalitetu izmedju koda, moha i speca... koga briga. ocajan je to stoji.

    prica je linearna kao lenjir, ali nije istina da ne postoji alternativa, u svakoj od situacijia postoji bar tri nacina da se reaguje, stim sto svaki od njih vodi u istom smeru...hm, to jes malo glupo, al onda i rat je. naravno daleko o toga da je ovo ozbiljno analiziranje rata predstavljeno kroz interakciju, jer mu fale tone detalja al unutar svog zanra jeste odstupanje...

    Prvo pravilo fps: ti si heroj i moras da ubijes. Novina u specu: sto vise ubijas sve si manje heroj.

    topla voda... na kutiji pise da je inspirisano apokalipsom, kraj bukvalno sija po sredini ekrana kao neonski falus polovinu igre i svakom ko je prosao pored tva jasno je kako ce da se zavrsi... e sad postoji ta fora sto se za vecinu fanova fps predpostavlja da nisu.

    ovo jeste prosecna igra koja svoju velicinu direkto crpi iz kontre koju tera gigantima koda i moha, i moze da se osudi kao cista market fora...

    stim sto bi moralo da se uzme u obzir sta je ova jeftina fora napravila u svom zanru, i kako ce sledeci kod i moh da izgledaju posle nje.
    modern war fps je vec par godina hermeticki zatvoren i ovo je prvi put da se neko petlja sa njim posle duze vremena, u tom smislu spek ops dobija na znacenju... bar teoriji gameinga ako ne u samom gameplayu.

    I jos jedna stvar retko kad se desi da neka igra ima zabavnije kritike od gameplaya.

    OdgovoriIzbriši
  14. To try or not to try? Decisions, decisions...

    OdgovoriIzbriši
  15. Imam utisak da je recenzija pisana na osnovu onoga što smo videli tokom live-streama. Gledajući sa te strane, verovatno bih doneo slične zaključke ali igru je potrebno preći do kraja, potrebno je izgustirati uz obraćanje pažnje na skrivenu simboliku i uopšte - poruku koju igra pokušava da nam prenese. Tek tada može da se stekne prava slika o ovome...

    Da li ćete igrati ovu igru, nažalost, zavisi od toga da li možete prihvatiti užasan gejmplej (konzolitis). Mehanika kretanja je retardirana, bar je meni to najveći problem, vidi se da je optimizovana za kontroler. Cela igra se svodi na napucavanje sa protivnicima iz zaklona. Osveženje su sekvence sa peskom iza stakla, olujom i kratkim puškaranjem sa helikoptera/kamiona. Igra nije preterano zabavna, puškaranje je solidno odrađeno ali situacije su repetativne (i pored raznolikosti orkuženja) tako da nekom to može zasmetati. Ako tražite dobru pucačinu, gde je zabava prioritet, slobodno zaobiđite ovaj naslov.

    Tajna ove igre je u krajnjem efektu koji ostavlja na igrača. Priča jako podseća na film Apokalipsa danas. Počinje manje više kao kod ostalih call-of-duty/battlefield pucačina (verovatno kako bi se igrači takvih igara osetili kao kod kuće). Zaplet/zlikovci se predvide brzo, što i jeste bio cilj, da bi vam igra do kraja sve okrenula naglavačke. Nemate izbora za svoje akcije koje imaju efekta na završetak (osim izbora na kraju), uvučeni ste u priču koju je potrebno ispratiti do kraja (kao da gledate film). Meni je to skroz ok, dokle god ima poentu, a i te kako je ima. Tokom igre postoje situacije u kojima imate izbora gde vam neće biti svejedno šta ćete uraditi. Ti izbori nemaju značaja na završetak ali opet imaju uticaj na VAS, kao nekog ko mora da se nosi sa tim. Dobro, nije to ništa drastično kao što zvuči ali je ipak drugačije od većine sličnih igara. Sam završetak je daleko od predvidivog, tako da sam igru krenuo da prelazim po 2. put, uzimajući u obzir nova saznanja. Drugi prelazak je onaj pravi, gde ćete primećivati skrivenu simboliku tokom igre (što u okruženju oko vas, što u cutscenama) i zapravo videti šta je igra htela da vam kaže. Intel podaci koje skupljate tokom igre vam detaljnije govore o pojedinim likovima, njihovim razmišljanjima, događajima koji su prethodili... Oni upotpunjuju priču i ne bi ih trebalo izbegavati.

    Ova igra ima ljigavu mehaniku i možda nije preterano zabavna ali svojom porukom i uticajem na igrača je raznela ideologiju CoD/Battlefield igara. Načinjena je takva kontra da ih je oduvala sve zajedno i zbog toga mi je krivo što je na Igrorami nazvana glupošću za koju ne treba davati novac :(

    OdgovoriIzbriši
  16. Odlično si to napisao!
    Igra je zamišljena kao KRITIKA MODERNIH PUCAČINA. Mehanika jeste sasvim prosečna za moderne AAA pucačine ali to je NAMERNO tako, to su i ljudi iz razvojnog tima odavno rekli. Zato sam rekao da je čovek potpuno promašio poentu igre u svom opisu.

    OdgovoriIzbriši
  17. Ljudi, učinite sebi uslugu, odigrajte ovu igru.

    OdgovoriIzbriši
  18. Još jednom ću ponoviti da kad komentarišete, ne iznosite pretpostavke koje nemaju veze sa životom. Igru sam ne samo dovršio (nakon što je stream pukao), već je i prešao još jednom i isprobao razne krajeve.

    Takve neproverene tvrdnje u komentarima direktne su uvrede ne samo na račun recenzenta, već i za celokupnu redakciju bloga. Mi se gospodo potpisujemo imenom i prezimenom, iza nas stoje godine rada u medijima, a svaki tekst je napisan posle dugotrajnog testiranja, kakvo običan "gamer" ne može ni da zamisli.

    Čitalac koji se predstavlja kao L@zar, a koji me je u nekoliko navrata optužio da igru nisam pošteno odigrao i/ili shvatio, svesrdno preporučuje ljudima da je kupe. Međutim, ako ga neko posluša i baci 2.5, 5, 7.5 ili punih $30, nikom-ništa. Ako neko potroši te iste pare (na bilo koju igru) zbog moje recenzije, on zna da ja garantujem da je reč o dobroj igri, zbog razloga koje sam naveo u tekstu.

    Ne bih mogao ikoga od čitalaca da pogledam u oči ako bih rekao da je ovo dobra igra - jer nije. Da me najbolji drug pita, rekao bih mu isto što i vama: Igra je golo govno u svakom pogledu.

    A vi,ukoliko mislite da ofrlje donosimo ocene, lepo nađite medij kojem ćete moći da verujete i čije recenzije su vam po ukusu. Širok je net. Srećan put.

    OdgovoriIzbriši
  19. @Walker
    Interesuje me tvoje mišljenje o pojedinim likovima. Ne moraš da odgovoriš, al bilo bi mi jako korisno za ubuduće. Ide u spojler tako da preporučujem ovima koji nisu igrali da ne čitaju tekst pod spojler tagom.

    [SPOILER]
    Kakvo je tvoje mišljenje o Konradu, da li je on negativac kakvim ga predstavljaju od početka igre? Isto pitanje za marinca Walkera, da li je po tvom mišljenju on heroj?
    [/SPOILER]

    OdgovoriIzbriši
  20. Jel ti mene zezaš? Pa Konrad se ubio kad je video da je pokušajem da civile provede kroz peščani zid samo poslao hiljade ljudi u smrt... Posle je odustao od evakuacije, njegovi ljudi se pobunili, oficiri su pogubljeni... On je bio mrtav verovatno pre samog početka igre i onog hodanja po pesku. Ne mogu da dokučim da li je ovo pitanje neki smešni test, ili ne znaš engleski dovoljno da sam shvatiš šta se dešava u igri...

    A tvoj lik, Walker, je lud k'o struja. Još kad sam igrao prvi put, streamovao, na pola igre lik je viđao jednoroge i čuo glas pukovnika i kad mu vreme nije... Na kraju možeš da ga trgneš ili ne, zavisno od te 2-3 odluke u poslednjih 15ak minuta, al' da je lud tokom igre - nije svoj.

    OdgovoriIzbriši
  21. Ne zezam, nije test (ko sam ja da testiram bilo koga), očigledno me nisi razumeo. Btw. ovo su razmena mišljenja/tumačenja pošto je očigledno da se sve može tumačiti drugačije. Mogao sam da pitam za mišljenje bilo koga ovde (i svako može da pita mene) ali sad me zanima tvoje.

    [SPOILER]
    Nisam te pitao o dešavanjima u igri, svi znamo šta se desilo sa Konradom i Walkerom (ili ajd, pričaću marincem, pošto se kosi sa tvojim nickom :P). Videli smo da je marinac posle "fosfor scene" otišao poprilično u aut (od tog trenutka je uostalom i Konrad počeo da mu se non-stop javlja) ali njegova ideja šta treba da uradi se ništa nije promenila u odnosu na početak igre tj. nije ga učinila ništa luđim nego što je već bio. Pitao sam te da li smatraš da je marinac HEROJ, tj. da li smatraš da sve što je učinio do kraja igre ga čini herojem. Isti slučaj i sa Konradom bez obzira što nije živ, da li njegove akcije zbog kojih se desilo to što se desilo u Dubaiju, njega čine ZLIKOVCEM, kao što je predstavljeno da jeste.
    [/SPOILER]

    OdgovoriIzbriši
  22. Ne smatram da je Konrad bilo kakav zlikovac, naveo sam i zašto (nisam prepričavao igru). Ako je čovek mrtav u vreme u koje se igra dešava, kako on može biti zlikovac koji je kriv za događaje oko tebe?

    A marinac po meni niti je heroj, niti je predstavljen u igri kao heroj... Predstavljen je kao psihopata koji na kraju shvati da je pukao, pa ima priliku da se pokaje, pukne skroz, ili da se kurvanjski vrati kući i pravi da je normalan.

    OdgovoriIzbriši
  23. To me je zanimalo. Hvala.

    [SPOILER]
    Vidim to ovako.Konrad jeste mrtav ali on je jedan od krivaca zbog te situacije u kojoj se Dubai nalazi tokom igre. Vidimo iz njegovog opisa profila (koji se može naći tokom igre), da se pretpostavlja da pati od postraumatskog stresa, da ga je neuspeh u Afganistanu možda doveo u tu situaciju i da će verovatno napraviti neke korake kako bi dokazao sebi (i drugima) da nešto vredi. Čovek je ladno celu jedinicu samoinicijativno prebacio u Dubai i tamo je (svesno ili nesvesno) počeo da se igra heroja. Napravio je vlast gde je on šef, pokušao je nešto što je dovelo do smrti tolikog broja ljudi i mislim da se na kraju pokajao (iz onog pisma ženi i detetu). Takođe ne smatram da je bilo kakav zlikovac. Što se tiče marinca, ne smatram da je bio lud. Mislim da se desila transformacija od normalnog čoveka do biljke kakve te uostalom rat i ostavi. Naređenja su mu bila jasna - proveriti stanje, ako nađe preživele, da se povuče i javi bazi. Čovek nailazi na preživele, ali ne, on se ne vraća već nastavlja dalje, nastavlja da se junači, ima svoju viziju kako i šta bi tu trebalo uraditi. Šta je rezultat junačenja i jednog i drugog? Grad je mrtav/uništen/smrvljen, gotovo svi ljudi su mrtvi... ali ne samo to, nastala je jedna bolesna situacija gde su ljudi ubijani/mučeni/masakrirani... zbog čega? Dvojice ljudi koji su hteli da budu heroji. Samo su doveli do bespotrebnog rata, a u ratu NEMA heroja, niko nije pravedan, postoje samo žrtve... Igra je po meni uspela da prenese poruku bespotrebnosti svega toga (iako pomalo na traljav način) ali naravno, cenim svačije mišljenje. Igra je takva gde svako može razvijati svoje teorije.

    Zanimljivo mi je da pisac scenarija smatra da je marinac poginuo tokom pada helikoptera i da je sve posle toga neki vid "čistilišta (purgatory)".
    [/SPOILER]

    OdgovoriIzbriši
  24. Prvo, nema potrebe za tim "spojler tagovima", jer ne zacrnjuju tekst pa samo bez potrebe ih pišeš - svako ko čita komentare na ovakvim sajtovima zna da će pre ili kasnije naići na otkrivanje priče.

    Što se tiče tih fajlova, čitao sam ih, ali ih smatram pretpostavkama. Oni sede u Washingtonu i prave pretpostavke zašto Konrad nije izveo ljude iz Dubaia nakon što je ušao unutra prilikom povlačenja iz susedne zemlje, jer nemaju mogućnost kontakta i ne znaju šta se dešava.

    Što se tiče te početne ideje iza igre (da je rat nepotrebno sranje koje ubije i poražene i pobednike) i sam sam rekao u tekstu da je dobra - "autori su ukrali nekoliko dobrih ideja", mada tu mislim i na zagonetke pogonjene fizikom koje su maknute iz platformskih puzzli - problem je u ostatku proizvoda koji ne zaslužuje ni cenu od $2.5 a pogotovo ne $30.

    Nemam ja ništa protiv da se tebi ili Lazaru igra dopada, samo iznosim argumente zašto nije ni izbliza dobra koliko je neki hvale, a "zaboravljaju" da pomenu mane.

    Satirično napravljena da bude očajna kako bi kritikovala bla bla... Ma daj. Napšravili su "hallway shooter", maskirali očajnu grafiku svetlosnim efektima, ubacili 3 vrste neprijatelja koji prate iste putanje (normalnim putem su "opasni", ako im priđeš sa druge strane, pogube se), očajno su prezentovali priču koja treba da nosi te ideje (koje uopšte nisu nove u svetu igara - možda u podžanru TPS akcija) itd.

    Čitajte tekst kritički, a ne "meni se igra dopada, ovaj je kreten, 100% nije ni igrao!"

    OdgovoriIzbriši

Pravi PC igrači uvek ostave komentar!