16. ožu 2014.

One finger death punch, recenzija

One Finger Death Punch izuzetno je jednostavna borilačka igra. Komande čine samo levi i desni taster miša, a čak je i cilj jednostavan a to je klasično “premlati sve što se mrda na ekranu”. U ulozi ste čiča Gliše, pritom vrlo veštog u borilačkim veštinama. Kada vam protivničke čiča Gliše stignu u domet (prikazan plavom i crvenom zonom sa obe strane lika), tada je neophodno kliknuti odgovarajuće dugme na mišu za napad. Naravno, ovo je samo osnova, jer se igra vrlo brzo usložnjava dodavanjem posebnih protivnika koje valja udariti nekoliko puta kombinacijama udaraca (obojeni drugačijim bojama u zavisnosti od komboa), te šefovima nivoa...

Osnova klasičnog moda igre jeste mapa do čijeg kraja je neophodno stići i preko koje birate tip sledećeg nivoa. Vrlo je razgranata i veoma ju je teško celu obići jer, što duže igrate, igra postaje brža i teža. Izbor nivoa je raznolik tako da ćete sretati nivoe gde je zadatak slupati određen broj predmeta, igrati sa sepia filterom koji otežava prepoznavanje boja ili seckati protivnike svetlosnim mačem i laserskim nunčakama. Na kraju nivoa prikazuje se broj osvojenih poena i medalja koju ste stekli. Ukoliko ste dovoljno vešti i nivoe završite bez ijednog promašaja osvojićete platinastu medalju i sledeća borba će biti nešto brža.

Posle određenog vremena protivnici će dolaziti u borbe naoružani. Hladno oružje povećava domet udaraca, luk i strele i bodeži donose daljinske napade, a u retkim slučajevima možete osvojiti “kuglu smrti” - smeđu lopticu koja trenutno usmrćuje bilo kog protivnika. Neki od specijalnih nivoa otključavaju veštine kojima opremate lika. One daju unapređenja poput usporavanja šarenih protivnika ili više strela i bodeža u svakom napadu. S obzirom na to da je moguće imati uključena samo tri (na težim modovima i do pet), vrlo je važno izabrati prave veštine za predstojeću borbu. Osvajanje svih veština zahteva doduše više prolazaka kroz kampanju, ali one najkorisnije ćete otključati već u prvom prolazu. Prisutan je Survival mod beskonačnog trajanja, a ako je i to premali izazov, postoji čak 150 dostignuća (achievementa) u igri i za osvajanje svih moraćete da uložite popriličan trud.

“Smrtonosni udarac jednim prstom” izuzetno je spektakularna igra, iako na prvi pogled ne deluje tako. Likovi su odlično animirani, sa velikim brojem poteza koji se tečno smenjuju. Haos koji sejete oko sebe pravi zemljotrese, ruši čitave zgrade i steći ćete utisak da svaki udarac ima težinu. U igri vlada haos po pitanju dizajna, tako da su početni ekrani bogato ukrašeni ručno crtanim borcima, dok drugi elementi (dugmići, sličice na mapi) izgledaju kao proizvodi prvog tutoriala za Adobe Flash i bespotrebno kvare utisak. Za muzičku pratnju autori igre su izabrali numere kanadskog muzičara Džesija Valentajna, poznatijeg kao F-777, tako da baraže pesnica prate zarazne elektro-numere.

Možda isticanje nedostataka ovakvoj igri deluje kao traženje dlake u jajetu, ali određene sitnice mogu veoma da živciraju. To su, pre svega, specijalni potezi. Nevolja je u tome što se javljaju nasumično tokom borbi i neretko će vam pokvariti ritam ili naprosto navesti da promašite sledeći udarac koji ste već isplanirali. Da, izgledaju sjajno, ali bi bilo bolje da je igraču predstavljen nekakav indikator kako bi bio spreman za potez.

One Finger Death Punch je odlična razbibriga i preporuka svim ljubiteljima hiperaktivnih igara. Zbog kratkog formata nivoa ujedno je i dobra igra za žurku, a cena od samo 5 evra je ne čini prevelikim izdatkom u odnosu na količinu sadržaja.