11. srp 2015.

The Incredible Adventures of Van Helsing III, recenzija

Posle dva vrlo uspešna nastavka avantura lovca na vampire i čudovišta, stigao je i treći i završni čin Van Helsingove priče. Svi koji su igrali i uživali u prethodnim delovima, mogu očekivati dobro poznatu igru, obogaćenu novom pričom koja se nastavlja tamo gde je zastala. Zlo ponovo preti izmišljenoj zemlji Borgoviji. Kao kakav kliše u holivudskim filmovima, naši junaci Abraham Van Helsing i partnerka mu, ledi Katarina još jednom se spremaju za novu avanturu. Pred Van Helsingom je zadatak da konačno i jednom za vek vekova, spreči namere nekadašnjeg saveznika, a sada neprijatelja, Zatvorenika broj sedam ( Prisoner 7) koji ima sumanutu ideju da odvajanjem dve strane istog medaljona, stvarnog i mitskog sveta Borgovije, dokrajči ratom već razrušenu zemlju.

Abraham Van Helsing i Ledi Katarina su odličan par, što je u ovom delu naglašeno, jer čemu putovanje i jurnjava za negativcima, ako nemate pouzdanog saputnika sa kojim vas spajaju isti ciljevi. Tokom ove avanture odnos između dvoje partnera produbljivaće se kako odmotavate veo tajni o Katarininoj prošlosti. Nažalost neki detalji i pojedinosti o Katarini mogu vam promaći tokom igre, jer se pojavljuju u dijalozima koje vode van Helsing i Katarina, najčešće tokom borbi sa povećim brojem protivnika. Zamislite sad scenu, Katarina i vi, okruženi neprijateljima sa svih strana, a da bi ispratili priču o dotičnoj gospođici zadatak je da usred haotične bitke pažljivo čitate šta ona ima da kaže. Ne ide zar ne?

Pre početka igre pred vas je stavljen izbor jedne od šest ponuđenih klasa, svaka sa drugačijim sposobnostima i stilom borbe, koje kasnije možete da unapređujete. Šteta je što ne možete u igru uneti lika kog ste pažljivo razvijali u prethodnim delovima. Mehanika igranja je već dobro poznata, pobedničku formulu ne treba menjati, a način igre se može promeniti u zavisnosti od lika kojeg izaberete. Tako na primer, ako izaberete Umbralist klasu, igru možete prelaziti na način kao u Dishonored-u, skrivanjem i izbegavanjem protivnika. Koliko god to zvučalo dobro i primamljivo, isto tako i nije, jer možete propustiti neke veoma zabavne borbe protiv glavonja. Za ljubitelje Rambovog stila, pravi izbor je Phlogistoneer klasa, čikica u metalik robotskom odelu, naoružan do zuba bacačem plamena, smrtonosnim raketama i minama. Ako odaberete ovu klasu, upozoravam vas na mogući bol u prstima, usled besomučnog kliktanja po levom tasteru miša, dok bacačem plamena od hrpe neprijatelja pravite roštilj. Igru počienjete od početnog nivoa, ali likove možete unaprediti do maksimalnog tridesetog za Van Helsinga, odnosno do dvadesetpetog nivoa kad je posredi ledi Katarina. Tokom igre vaš lik i Katarina će napredovati, a njihove sposobnosti nadograđivaćete ulaganjem poena. Sve sposobnosti su otključane, pa možete već na početku da odaberete koje ćete unapređivati.

U skrovištu osim bavljenja alhemijom, kupovine i prodaje stvari, možete slati patrole na pojedinačne misije, a pre svake misije možete izabrati komandanta. Tu se nalazi i Chimera, stvorenje koje možete poslati u lov i prikupljanje plena. Tu su i nezaobilazne mini-igre, u kojima treba da se odbranite od napada armije čudovišta, koristeči zamke, teleportove, automatizovane mitraljeze i sposobnosti glavnog junaka. Ako vam se ne igraju, možete poslati i saveznike, da urade taj prljav posao za vas.

Ovo je jedna od igara koje zbog učitavanja nivoa valja instalirati na SSD drajv, u protivnom može da bude prilično dugo, kao i startovanje igre. Tokom igre iskusio sam nekoliko problema sa bagovima, uglavnom sitnih poput toga da neke Steam-zadatke ne otključa iako sam ih u igri uredno ispunio, a dešavalo se i da neće da mi otvori sledeći zadatak od nekog od NPC likova, pa valja proveriti listu ispravki. Verujem da ovih problema više nema posle skorijeg ažuriranja.

Što se mrežnog dela tiče, avanturu možete podeliti sa još tri saigrača, tako da igra ima produženi vek trajanja. Tu su i 8 na 8 dueli u arenama, ali možete izgubiti živce, jer ili nema dovoljan broj ljudi, ili budu likovi koji svoje heroje unaprede sposobnostima da ubiju više likova od jednom. Pored svega toga, kada dostignete 27. nivo otključaće vam se Scenario mode, u kome možete prelaziti delove kampanje usput ispunjavaljući određene zadatke sami ili u društvu.

The Incredible Adventures of Van Helsing III, po mom mišljenju, a posle svega viđenog više deluje kao samostalni dodatak, nego kao potpuno nova igra, jer osim priče i novih klasa ništa više nema da ponudi. Utisak je da ni sami autori nisu bili sigurni kako ovu sagu privesti kraju, ali zbog sasvim solidne priče, ovaj naslov treba odigrati svako ko je prešao prethodne. Ako me pitate da li vredi 15 eura, koliko trenutno košta rekao bih mu da je mudrije da taj novac sačuva i sačeka da se ova igra pojavi na nekom pristojom popustu od recimo 50%.