21. tra 2016.

Bell Ringer, recenzija

Bell Ringer je borilačka igra za do četiri igrača pomalo nalik sjajnom Nintendovom naslovu Smash Bros. Na papiru odlična ideja, ali da li je to zaista tako i u praksi saznaćete u narednim pasusima. Iza ovog ostvarenja stoji Night Node Software, poznat po igri Orbital Gear. Šta dobijate za 7 eura koliko igra košta na Steamu? Dobijate igru rađenu u Unreal pokretaču koja nudi samo dva režima igranja i to za jednog igrača te mrežne okršaje. Režim za jednog igrača vas vodi kroz ukupno pet nivoa, bez ikakve priče ili radnje. Razlog tome leži u činjenici da je razvojni tim, koji je ujedno i izdavač, odlučio da SP režim naknadno ubaci u igru, a već su najavili i dodatna usavršavanja.

Solo režim nudi izbor jednog od pet dostupnih boraca, svakog sa svojim posebnim oružjem, posebnim potezima i stilom borbe. Posle izbora junaka, kreće kampanja koja vas vodi kroz pet različitih nivoa. Kako je sve u znaku broja 5, imate i pet života, koji se pri prelasku nivoa ne obnavljaju. Uteha u tome je što nakon pogibije možete da nastavite gde ste stali.

Svaki nivo krcat je tematski orijentisanim protivnicima i mini glavonjama. Na primer, nivo Forsaken Mine, napušteni rudnik, pun je slepih miševa. Komande su prilično jednostavne i svode se na skok, udarac, blok i izbegavanje udarca, te korišćenje kombinacije tastera za izvođenje posebnih napada, ali su prilično nezgrapno urađene. Kontrole i specijalne poteze možete proučiti u samom meniju igre i odlično su objašnjene na primeru gamepada i tastature. Naša preporuka je da se koristi gamepad.

Udarci su poprilično neprecizni i neizbalansirani, svega jedan ili dva udarca zaista nanose štetu protivniku, dok specijalni potez jednog od likova može da vas ubije odmah. Težina računarski vođenih protivnika, uz užasne kontrole može kod igrača slabijih živaca i osetljive duševne predispozicije izazvati gnev. Čak i protivnici na najlakšem nivou težine mogu da vas ubiju. Mora da im je inspiracija bila serijal Dark Souls. Tako da, pripremite se i ovde za česte pogibije.

Pauziranje igre ne funkcioniše: Iako piše da je igra pauzirana, protivnici mogu da vas udaraju! Sa druge strane, mrežni režim igre se sastoji od lokalnog i onlajn režima. Lokalni režim možete igrati ili sa još tri drugara, ili sa tri kompjuterski vođena protivnika. Dostupna su dva načina igre, svako za sebe i timska borba. Dok u režimu free for all svako pazi svoja leđa, u timskom režimu možete igrati u nekoliko kombinacija, 2 na 2, 1 na 1, ili čak tri protiv jednog. Igrači se mogu podeliti u timove koji se razaznaju po bojama i to mogu biti plava, crvena ili zelena. Grafička i zvučna podloga igre nisu ništa posebno, a sa obzirom da je ovo radila mala grupica ljudi okupljena oko nezavisnog studija, koliko para toliko muzike.

Koncept je veoma zanimljiv, ali po mom mišljenju loše izveden. Mali broj boraca, malo arena koje liče kao jaje jajetu sa izuzetkom tekstura, dovodi do brzog zasićenja. Šteta, moglo je ovo biti zanimljivo ostvarenje, ali dobili smo još jedan dokaz kako dobar pokretač ne znači da ćemo dobiti i dobru igru. Ipak, možda se nekom od vas i dopadne. Ukoliko to bude slučaj, javite nam svoje utiske.

Dušan Paklar