Master of Fortresses je zanimljiva igra tower defence žanra, pre svega zato što više liči na pravu stratešku simulaciju, a manje na logičku zagonetku. Svaka TD igra zapravo postavlja problem opsade, a Master of Fortresses dodatno pojačava utisak upotrebom istorijske građe. Radnja je smeštena u devetnaesti vek, u vreme Napoleonovih ratova. Zaraćene strane su Prusi, Englezi i Francuzi. Igraču, kao komandantu odbrane, na raspolaganju su razne vrste utvrđenja (barikade, palisade, čelični zastor, redut i bastion), razne vrste zamki (čičkovi, vučja jama i tri vrste mina), pešadija i topovi. Svaka država ima četiri vrste pešadije. Inžinjeriju koristi samo napadač i odlična je u uništavanju utvrđenja i zamki. Osnovna pešadija su britanska Militia, pruski Conscripts i francuski Gendarmes. Srednja pešadija su Redcoats, Cantonists i Infanterie, dok su najjače pešadije Greencoats, Garde i Grenadier. Britanska vojska ima bržu, ali slabiju paljbu, veliki domet i skupe jedinice. Francuzi imaju jeftinija utvrđenja, jače topove i sporu pešadiju ujednačenog kvaliteta. Pruska pešadija udara najjače, grenadiri imaju splash-damage, ali su im trupe skupe i malog dometa. Da bi pešadija mogla da deluje, potrebno je napraviti zid. Obične barikade služe samo kao pešadijska prepreka. Bastioni su kule za topove i moraju da leže na zidu od 2x2 polja. Čičkovi su bodljikave četvorokrake spravice koje povređuju protivnika i usporavaju ga, dok je vučja jama zastrta koljem i sigurno ubija jednog protivnika koji pokušava da savlada prepreku. Mine moraju da se aktiviraju i imaju različit domet i snagu, a protivnički inžinjeri mogu da ih uklone. Topovi su kulevrin, nešto većeg dometa demi-kanon i veliki top, snažno dalekometno oružje. Na raspolaganju je i neobični Paklov top (Puckle gun), preteča mitraljeza. U vreme kada je najveća brzina paljbe bila tri minuta i to kod Engleza, ovaj top je izbacivao 63 kugle u minuti. Ludi Džejms Pakl ponudio je i dve vrste municije, standardnu okruglu olovnu tanad i četvrtastu protiv Turaka i druge neverničke žgamadije. Cilj mu je bio da: "kockasta đulad nanesu više težih povrea i tako pokažu nevernicima prednosti hrišćanske civilizacije. U svakom slučaju, ovaj top je slabiji od svih prethodnih, ali je i najbrži.
Igra nudi četiri Easy mape, četiri Medium mape i dve Hard mape. Igrač pre početka igre bira naciju branitelja i napadača. Između svakog juriša igrač ima priliku da dokupi opremu i ljudstvo, popravi oštećenja i izleči ratnike. Protivnici pucaju na tvrđavu ali i na posadu. Utvrđenja je moguće popraviti i jednim pritiskom na dugme, dok se ljudstvo mora lečiti ili unapređivati pokazivanjem na svakog vojnika pojedinačno. AI nije loš, inžinjeri uvek idu ka opasnim preprekama, vojnici pokušavaju da razbiju formaciju i zaobiđu vatrena uporišta sa bokova, napadajući uglove odbrambene mreže. Ipak, da se zbuniti postavljanjem zidova koji odvlače pažnju ili pravljenjem proreda u udbrani. Predmda je igra veoma laka kad jednom uđete u štos, navodim je ovde zbog inovativnog pristupa. Utisak je zaista bliži strategiji nego nekom specijalizovanom žanru. S obzirom da autor igre Cataphrak iz Space Cat Studios ima jedva devetnaest godina i da redovno unapređuje Master of Fortresses, možemo se nadati popravljenom sistemu ekonomije koji bi mnogo doprineo da igra bude još veći izazov.
Kakve Towerd Defence igre vi volite? Logičke? Strateške? RPG? Da li vam je važan "setting" (pirati, fantastika, apstrakcija) ili vam je važniji sam sadržaj igre?
Autor teksta, Ranko 'Game Master' Trifković, jedan je od tri osnivača i urednika Igrorama bloga.
Novinar je mesečnika "Gameplay" od januara 2006. godine, a glavni i odgovorni urednik od januara 2010. godine. Bio je jedan od urednika mesečnika "The Gamer", glavni i odgovorni urednik časopisa "IT Market" i "Hobby Master", te novinar-saradnik u brojnim drugim izdanjima uključujući Digital!, PC Magazin i ActionTrip.
A starCraft 2 TD? ;)
OdgovoriIzbrišihttp://starcraft2.pro/tower-defense