19. svi 2012.

Syndicate, recenzija

Kada god se neka kompanija, koja se bavi video igrama, dohvati termina "re-imagining", može samo mrak na oči da vam padne. Posebno ako je to EA, koji je ekvivalent današnjeg Holivuda. Koristeći istu mašineriju za pravljenje 90% video igara, klasik poput naslova Syndicate je pretočen u FPS. Žanr kome se i samo postojanje smučilo sada se pravi kao "obična" kineska roba. Brzo, jeftino, sa što više specijalnih efekata, krađom mehanike iz nekog poznatijeg naslova koji služi kao paravan za najnovije i do sada neviđeno na ekranu. Čista marketinška laž. Ako ste očekivali da se i pored svih navedenih činjenica dobro zabavite i uživate, rekao bih vam da o tome dobro razmislite. Mnogo puta ako treba.

Samo vi pucajte u neuništive svetleće reklame, taman dok ja promenim šaržer.

Radnja je smeštena u tehnološki napredniju i ne tako daleku budućnost 2069. godine. EuroCorp, mega korporacija, stvorila je DART-čip koji povezuje ceo svet u dataverse (a la Ghost in The Shell internet). Niža klasa ljudi ne može sebi da priušti to čipovanje i umrežavanje, što je bar pola populacije. Čak se i smisao postojanja državnih organa polako gubi. Sindikati vladaju svetom, gigantske korporacije koje se služe isključivo prikupljanjem najskupljih informacija i razvijaju sopstvene tehnološke patente. Oni imaju svoje agente, specijalce koji im završavaju najpoverljivije zadatke. Naravno, to su ljudi na kojima su vršeni razni biološki eksperimenti i mnogo čipovanja, da postanu mašine. Tačnije, osim jednog jedinog DART-čipa ne postoji ni jedan drugi, a ni nekih mehaničkih dodataka koje bismo ugrađivali u naše agente kao u originalu. Tako da sve ovo pomalo liči na biopunk?

Bolje glavom kroz zid nego skok sa stodevedesetog sprata kroz zapaljen lift.

Nalazite se u ulozi mutavog agenta Majlsa Kiloa (Miles Kilo) kome je ugrađena DART 6 verzija čipa i radite za EuroCorp. Generalni direktor kompanije je Džek Denam (Jack Denham), a glavni naučnik Lili Drol (Lily Drawl). Njih igraju holivudski glumci Brajan Koks (Brian Cox) (Troy, X-Men, Manhunter) i Rozario Doson (Rosario Dawson) (Alexander, Sin City). Mentor i nadređeni našeg "kilavka" je Džuls Merit (Jules Merit), koga igra Majkl Vinkot (Michael Vincott) (Along Came a Spider, The Crow, Alien Resurrection).

ERROR, posredi je definitivno grafički bag!

Ovo je jaka glumačka ekipa koja zna posao, ali čak ni oni ne mogu da održe već milion puta prežvakanu priču o Davidu i Golijatu. Dobro, nije ona toliko važna za neki tamo FPS - reći će vam neko ko se rodio danas. Zašto je 90% stvari vezanih za pripovedanje gurnuto u jalov kodeks? Zar je budućnost toliko nezanimljiva? Ako se naterate da pročitate svih 130, u trku smišljenih, stavki, svaka vam čast. Tri pomenuta lika, izuzev vas, ključni su za ovaj naslov. Mada, iskreno, agent Merit svojom pojavom i sjajnim izjavama opisuje ceo trud uložen na priču, a i samu igru. Razumeće onaj ko se zeznuo i odigrao do kraja.

Jedan od najboljih nivoa u igri je dok vas heliš juri, a vi mu šarate grafite olovom po karoseriji.

Po čemu se ovaj FPS razlikuje od drugih? Pa, arsenal oružja koje možete koristiti je pozamašan. Tehnološki napredan. Od klasičnih mitraljeza i njihovih varijanti koji imaju prateće metke tu je ručni top, raketni bacač, par pištolja, bacač plamena, laserska puška, nekoliko vrsta granata, snajper i to je otprilike to. Ne baš puno, zar ne? No dobro, imamo DART-čip!

Pravimo prvomajski roštilj, poneo sam bacač plamena u slučaju da ne uspemo da pripalimo vatru.

Leči sidu, rak, grip, povezuje vas sa internetom hteli vi to ili ne, daje uvek čudne informacije jer se svaka ženska osoba kategoriše kao female, a svaka biljka vegetation (pretraživač je crko izgleda). Osim toga, izgleda kao onaj koji psi imaju ispod kože. Naravno, Sindikat vas prati preko njega.

Ah, pa vama je okulzirala rožnjasta milokliznjača, moram da vas špicujem glavastom deklom.

Aktivira se na dugme Q i prebacuje vam pogled na svet u sivu boju, poput infracrvenog skenera koji očitava toplokrvne mete. To je dizajn, ali uz to, ubrzava vas i usporava vreme. Identično naslovu F.E.A.R. i po svemu sudeći maznuto. Takođe, tu je i mogućnost dinamičnog hakovanja koje se zove breach. Mehanički protivnici se hakuju jednosmerno, dok se homo sapijensi onesposobljavaju na tri načina.

"Mirko, pazi metak!" Kasniš Slavko, kasniš...

Prvi je da ih naterate da se upucaju tj. samoubiju i eksplodiraju, raznoseći druge oko sebe u vazduh, što zvuči i izgleda čudno. Nikako da provalim ima li neke bombe u glavama tih ljudi i zašto je suicidalnost tako prosta i manipulativna stavka u mozgovima i čipovima protivnika. Drugi je da im preopteretite oružje, čime postaju ranjivi i lake mete. Treći je da ih ubedite da budu neko vreme na vašoj strani, pa ako očistite sve oko sebe da i oni izvrše samoubistvo. Ali bez eksplozije. Te hakerske funkcije troše energiju čipa, tako da se za njihovo ponovno korišćenje mora pobiti još protivnika. Zanimljive li i krvoločne naprave.

Ako znaš šta ti je bilo, ne znaš šta će ti tek biti.

Čip se može dodatno unapređivati kasnije, kada budete ukokali druge koji ga imaju. Pošto ne znam da li se jede nakon vađenja, neka ostane na tome da vaš čip učitava sve informacije sa drugog i dodaje poen na korišćenje. Svaki bonus je pasivan, a svaki spojeni nod tih bonusa daje dodatni HP. Međutim, neki "nehumani" su maltene kao varanje. Recimo unapređeni kung fu napad lomljenja vratova koji vraća 50% HP-a, što je besmisleno jer nema HP poena, već vam se ekran sve više crveni što ste više povređeni. Dakle, oči krvare od muke.

Cenzurisana verzija očiju koje krvare od muke.

Protivnici su za pohvalu jer su raznovrsni i dolaze naizmenično, te vam ni specijalni efekti čipa neće neki put pomoći. Problem je što prisustvo breach-hakovanja i kung fu napada ovaj FPS transformišu u žanr lagane linearne šetnjie. Da li ćete se akati sa kontrolama za hakovanje ili nišaniti i pucati lepo kao čovek, na vama je. Prava FPS uživancija će doći kasnije, kada vam pregori elektronika i budete sami protiv horde protivnika i bez specijalnih moći. Ali kratko traje.

Osnovne funkcije osposobljene: puška, meci i kondicija. Teraj!

Živciraće vas kraljice, koje su idiotski podešene da se pređu na neku foru. Kod jedne ćete morati samo da hakujete kao najgori skot, koji lomi prste na posebno dugme za hakovanje na tastaturi. Dok vam buši rupe u mozgu sa povremenim smejanjem i izazivanjem u pozadini. Obično, kada ih pobedite, čudesno se dignu i dok vas drže za gušu šamaraju i pljuju grubim rečnikom po sred face. Sjajno EA, sjajno, tako se nagrađuje muka.

Ne ljuti se čoveče, pa ti si prvi zapucao na mene!

Tako je do kraja, kvazi-pravolinijsko roštiljanje dok skriptovana scena iskakanja protivnika ne prođe, uz povremeni eksperimentalni nivo. Mislim na one gde ima kojekakva prostorna začkoljica da se reši. Često vam je pratner agent Merit (jednom i nikad više, bogu hvala, Lili), koji, ponavljam, ima sjajne i sulude izjave. Prvo vam naredi da ne ubijate civile, onda se smori i pobije sve sam, jer je zabavno? Lično mislim da ni on sam ne zna šta radi.

Onaj trenutak, kada niko živi više ne zna šta treba da uradi.

Mislite da je ovo brutalno i krvavo? Prisutnost krvi je na nivou naučnofantastičnog filma, znate da je izmišljeno i izgleda nestvarno. Civili su pravi primer, jer služe samo za iživljavanje. Ako se, ne daj bože, zaletite u trku na njih, ubićete ih tu na licu mesta.


O grafici nema puno da se priča. Iako je intro super i sveže ispao iz programa za animaciju Cinema4D, igra generalno nema neku super grafiku. OK je i to je to. U početku samo izgleda super, što je i bila namera, da se svi naložimo tada. Jedino što ne možete da isključite ekstremne bloom efekte, koji dovode igrače do epilepsije. Šta da se radi, isprani konzolaški dizajn zahteva tako. Što se muzike tiče, Skrillex-ov remix sam čuo samo jednom. Ostatak igre kao da je nema.

FFFUUUUUUUU !!

Osim što je glupo ovaj naslov porediti sa njemu "sličnima", te apsolutno nema nikakve dodirne tačke sa odličnim RPG naslovom Deus Ex ili originalnim Syndicate naslovima, novi Syndicate je umnogome nezanimljiva i ne toliko dobra FPS igra. Hakovanje smori, obećana muzika ne postoji, bloom efekti vam oderu oči, kratko traje i priča je nezanimljiva. Svet je manje više ok, ali začuđujuće nedovoljno dobro prikazan i škrt. Trčanje sterilnim hodnicima je prevazišlo svaku meru. Imali su i previše para na raspolaganju, pored licence, a sama atmosfera budućnosti je nepostojana.

Mažem je Kaladontom da je spustim, ali se uvek probudim nakostrešen.

Igru nećete videti na polici igrača iznad 15 godina, očigledno je samo za klince koji bi da se iživljavaju. Kupite album Skrillex-a. Ako ste ludi da date 50 evra na ovu igru onda vam nema pomoći. Jer postoji mnogo FPS naslova daleko boljih od njega.



Autor teksta, Nebojša 'Link Pain' Nikodijević, šegrt je bloga Igrorama od novembra 2011. godine. Unapređen u saradnika u aprilu 2012. godine.

Diplomirao je japanski jezik, a najviše voli postapokaliptične igre. Vatreni je obožavalac serijala Fallout.

Sve recenzije ovog autora

Ako vam se ovaj članak dopada, podelite ga sa prijateljima: Twitter Facebook

21 komentar:

  1. Nisam igrao ovo još uvek ali mišljenja drugih i opisi nisu uopšte toliko loši i igra je neke čak prijatno iznenadila. Ovo je po mom mišljenju slab opis i imam osećaj da si prišao igri sa negativnim stavom pre nego što si je i zaigrao... Većina stvari koje si zamerio singlplejer kampanji može se primeniti na većinu kampanja današnjih pucačina pa opet ih milioni igraju i uživaju u njima. Inače glavni propust opisa je to što nisi rekao ništa o 4 player co-op modu a on je po mišljenju svih glavni deo igre i nalednik Syndicate formule u koji je uložen trud a ne singlplejer koji je samo uvod. Ako pročitaš opise videćeš da su co-op nivoi veliki i nelinearno dizajnirani u maniru starih Syndicate strategija, neki su čak nivoi iz opriginalne igre preneseni u 3D, da je co-op mod uopšte odlično dizajniran i sadrži neke zanimljive inovacije koje se moraju očekivati od čuvenog Starbreeze tima... Dakle ovo je kao kada bi BF3 ocenio po singlplejer kampanji umesto po multiplejeru u multiplejer je razlog zbog koga se igra dok je sp tu samo reda radi... Ja sigurno planiram da odigram igru pre ili kasnije

    OdgovoriIzbriši
  2. ...sto znaci da su milioni zatupljeni mozgovi koji ne znaju za bolje.

    OdgovoriIzbriši
  3. Što znači da Marko misli da je svako ko ima drugačiji ukus od njega zatupljeni mozak... Ko bi rekao, mnogi iskusni igrači koji su odigrali ogroman broj igara iz različitih žanrova uživaju u ovakvim igrama i hvale ih.
    O igri treba suditi na osnovu drugih igara iz žanra. Ako se radi o pucačini porediti je sa drugim sličnim pucačinama, ako se radi o igri prvenstveno dizajniranoj za co-op suditi joj po co-op modu, o igri dizajniranoj za multiplejer po multiplejeru... Ne napljuvati igru samo zato što nije izometrijska 2D strategija. To je problem sa ovim opisom... O Linku sam stekao utisak da nije elitista i da jednako uživa u igrama iz različitih žanrova pa je zato ovaj opis još veće razočaranje.

    OdgovoriIzbriši
  4. Predraže, moraću da te opomenem da se suzdržiš od vređanja drugih čitalaca...

    OdgovoriIzbriši
  5. Ranko, ja ću tebe morati da opomene da se suzdržiš od opiminjanja pre nego što pročitaš komentare. Marko F. je taj koji je rekao da su igrači koji uživaju u određenom tipu igara "zatupljeni mozgovi" a ja sam mu to ponovio ne bi li on bolje shvatio šta je napisao. On je vređao a ja ako sam za nešto kriv onda sam kriv za to što nisam ignorisao trola...

    OdgovoriIzbriši
  6. Eh, vidi, prišao sam igri totalno naložen. Očekivao sam da ću uživati, čak i pored toga što sam znao da će biti svedena.

    Kao pucačina ništa novo nije donela, mnoge stvari su krajnje glupe u njoj i maznute. Većinu sam pomenuo u recenziji, tj. suzdržavao sam se od nekih. Ovo sa civilima, užas! Vređanje inteligencije.
    E sad, da sam uzeo FPS za co-op kao što si pomenuo, uzeo bih BF3. Tada bi i akcenat bio na co-op-u. Šta će ikome Syndicate za to? Ne vredi ni te pare ni te pažnje, ima bolje igre. Ima boljih multiplayer igara. Ima boljih multiplayer FPS igara od njega. Neke su besplatne. Syndicate smara, a to ne bi trebalo da bude tako.

    Čitao sam i druge recenzije. One sa maksimalnom ocenom su mi nejasne. Ljudi su zaboravili na F.E.A.R. ? Ne bih rekao, sve je to hajp nepotrebni. Probaj igru, videćeš. Nije ništa posebno. Ali uopšte. Za 50 evra. Previše. Ako se nekom svidi, biće to na pola sata. Onda će preći na nešto drugo. Ima izbora.

    OdgovoriIzbriši
  7. Čisto da ne bude zabune, ne kažem da je co-op nužno loš time što ga nisam pominjao. Jednostavno, platiti za igru koja pokušava da se izgura poznatim i kultnim imenom preko singleplayer kampanje da bi co-op bio iole primamljiv, jednostavno ne pije vodu. Neće to niko igrati. Niko ne želi da se posveti takvom iskustvu, za te pare, kada (ponoviću) ima daleko boljeg izbora. Borderlands 1 je još u opticaju, tamo ne mora da se hakuje kao da sutra doći neće nikad.

    OdgovoriIzbriši
  8. Predraže, on je pomenuo neke milione, a ti si njega neposredno uvredio. Opominjem te još jednom da se suzdržiš vređanja... imaj uviđavnosti bar prema domaćinima ovog sajta i nemoj da se raspravljaš nego pazi da ubuduće nekog lično ne uvrediš...

    OdgovoriIzbriši
  9. Ранко, чињеница да овај блог није исто као пре пар година је непобитна. Првенствено се осећа одсуство Павла. Ја сам на овај пост свратио када сам видео гомилу коментара, и ни због чег другог. А Синдикат ме интересује. А ти размисли шта сам овим хтео да кажем.

    OdgovoriIzbriši
  10. @dekip
    Hoćeš da kažeš da ti smetaju Linkovi tekstovi? Čovek možda nije još dovoljno iskusan ali opisi su mu po mom mišljenju detaljni i dobro napisani iako se naravno ne slažem uvek sa onime što on napiše ali vidi se da je sve bolji kako vreme prolazi. Ne vidim šta ti smeta. I naravno da je normalno za sajt da ga stariji autori napuštaju zbog obaveza ili nečeg drugog a da dolaze novi...

    OdgovoriIzbriši
  11. Dekip je nažalost upravu. Ko je pisao za ovaj blog pre dve ili tri godine, o čemu se pisalo, kako su izgledali opisi igara itd.
    Stvarno bih mogao da napišem još nešto o ovome ali ne želim nikoga da uvredim.

    OdgovoriIzbriši
  12. Ako imate zamerke koje izlaze iz okvira ove recenzije, molim vas da ih iznesete na forumu. Ne očekujte da čitamo misli i menjamo stvari za koje i ne znamo da ih smatrate pogrešnim. Konstruktivna kritika je uvek poželjna, ali pod "konstruktivnim" ne smatramo lov u mutnom i neodređene tvrdnje.

    Ukoliko vam samo nedostaje Ketchua, obratite se njemu. Povukao se jer usled ličnih obaveza nije mogao da pruži maksimum, uz plan da se vrati kad bude imao više vremena. Ovde su mu vrata uvek otvorena, s obzirom na to da je jedan od osnivača, ali ga sigurno nećemo okovati lancima i naterati da piše 24/7 samo zato što neko želi da čita više o avanturama.

    OdgovoriIzbriši
  13. Ljudi, ako vam se ne sviđa recenzija to je sasvim validna situacija. Ni ne treba niko da se složi 100% sa nečijim mišljenjem, svi smo mi različiti. Za vređanje nikada nije ni bilo potrebe.

    Ali, jel to znači da je Syndicate tako dobra igra? Meni, ali najiskrenije, nikada neće pasti na pamet da ovaj konzolni port predložim ikome da ga kupi. Ovo je blog o PC igrama prvenstveno. Znači, neću da vas lažem na lepe oči. Ako to hoćete, eno vam prodavnica pa idite i kupite još jednu tupu EA igru. Igrorama nema patent na dozvolama za kupovinu igara, pa da vam zabrani da mislite ili uradite drugačije.
    Samo, to nečete uraditi na mojoj savesti. Makar me je iskustvo sa ljudima sa kojima sarađujem na Igrorami to naučilo.

    @Predrag
    Moje FPS iskustvo (uključujući pojedini DLC, ekspanzije i nastavke): S.T.A.L.K.E.R., F.E.A.R., CS, Half-Life, Crysis, Far Cry, Borderlands, SWAT, Team Fortress, No One Lives Forever, Painkiller, Unreal, Quake, Vietcong, Doom, Chrome, Tribes, Hard Reset, Duke Nukem, Rainbow Six, Gears of War(samo prvi), Halo (samo prvi), Call of Duty, AVP, Riddick, Wolfenstein, Postal, Undying, Serious Sam, Medal of Honor, Red Faction, Soldier of Fortune...možda ima još.

    OdgovoriIzbriši
  14. Pa ne moraš sada da nabrajaš igre jer ja nisam dovodio u pitanje tvoje iskustvo... Ali naravno na kraju krajeva činjenica je da je svaka recenzija lično mišljenje autora i da će uvek postojati igrači koji uživaju u igrama koje ti ne podnosiš i obrnuto.

    OdgovoriIzbriši
  15. Да не би ишли у off, нећу образлагати зашто прескачем текстове појединих аутора. Није ни место а ни тема. А форум не посећујем.

    Што се тиче описа Синдиката, прочитао сам га сада већ други пут. Не кажем да неке тврдње нису на месту. Игру нисам ни одиграо, чак ниједан трејлер нисам погледао. Претпостављам да је Линк у праву, али укуси су различити. Није мали број игара које су рецензенти попљували а мени су биле више него одличне. На крају нисам ни рекао даје човек ишта лоше написао.

    Ја неретко претрчим по насловима (и ауторима) па онда прочитам. И да, не врти се овде ни око Кечуе ни око било кога. На крају, ја сам и почео овде да свраћам због њега.

    Не желим да омаловажим било кога, али мени неко од вас улива поверење, а неко не.

    OdgovoriIzbriši
  16. Pa kažeš da ne želiš da omalovažavaš ali iz tvojih komentara se vidi jasno omalovažavanje autora ovog opisa... Slagao se ti sa njegovim mišljenjima ili ne činjenica je da Link možda i najviše doprinosi ovom blogu u poslednje vreme jer piše najveći broj vesti i opisa tako da tvoje ponašanje nije fer. Niko te ne tera da nastaviš da posećuješ blog ako si dolazio samo zbog tekstova jednog autora koji sada više ne piše za Igroramu a nemaš poverenja u mišljenja ostalih...

    OdgovoriIzbriši
  17. То тако ти видиш.

    OdgovoriIzbriši
  18. Bilo bi preporučljivo da prekinete sa svađom. Pošto očigledno niste primetili da su i Ranko i Nikola gore napisali da prekinete, rekoh i ja da ponovim.

    OdgovoriIzbriši
  19. jbg ovih "svađa" će uvek biti... nema ignore dugmeta na blogovima zato je potrebno ljudi da iskuliraju uljeze... jeste, teško je al aj mi nađite drugo rešenje :)

    a Sindikat sigurno preskačem...

    OdgovoriIzbriši
  20. Sta znam... Drugar mi je preporucio da igram, on je odusevljen, ali nekako mi ne odgovara.

    OdgovoriIzbriši

Pravi PC igrači uvek ostave komentar!