27. srp 2014.

100% Orange Juice, recenzija

100% Orange Juice deluje više kao naziv za osvežavajuće piće nego kao naslov igre. Zapravo, još je luđe, jer Orange Juice jeste naziv razvojnog tima. Posredi je ekipa iz Japana, zaslužna za hitove Suguri, Flying Red Barrel: A Diary of Little Aviator, Acceleration of SUGURI X-Edition HD, Sora i QP Shooting. Niste čuli ni za jednu od ovih gara? Nisam ni ja. Možda su u Japanu hit, ali ovde niko nije čuo za njih. Što ih nije sprečilo da sastave igru od najpopularnijih likova iz njihovih prethodnih igara, uobliče neku vrstu mešavine kartične igre i ne ljuti se čoveče. Hej, ko ne bi voleo da igra opskurnu igru s opskurnim pravilima u kojoj su opskurni junaci heroji opskurnih igara.

Kad smo već kod opskurnosti, ova igra je živi dokaz za važnost dobrog tutorijala. Likovi jesu ćaknuti, ali to igri daje čar. Šareniš i prštanje koje gledate pred sobom taođe nije nezanimljivo. Pravila igre nisu dobro objašnjena, a zabava vas neće posetiti dok ne provalite šta se kog Gabena dešava.

Zadatak u igri jeste da pet puta pobedite ostale igrače. Pobeda se stiče kada sakupite dovoljan broj zvezdica ili kada namlatite sve protivnike. Ako nekog prebijete otimate mu zvezde tako da je bitka značajna, ali s obzirom na to da je većim delom nasumična sigurnije je da obavljate zadatke i skakućete po poljima koja donose zvezdice.

Svaki junak ima statistike, koje predstavljaju broj koji se oduzima ili dodaje od vrednosti kockica. Kad počne bitka pobednik je onaj ko ima više u zbiru ishoda kockice i bonusa. Ali postoji i mogućnost da, ukoliko vidite da nemate šanse za pobedu, pokušate da izbegnete udarac. Tu su još i kartice koje otključavate i dodajete u špil, pa ih stičete kretanjem po tabli. Možete da ih upotrebite pred bitku.

Partija traje pomalo predugo, pravila učite u hodu i prilično su jasna jednom kad ih sagledate. Deluje kao da je igra previše zasnovana na nasumičnosti. Ali ima i dovoljno strateških odluka tako da ishod ne zavisi sasvim od kockica. Između partija otključavate nove kartice i doznajete deliće jednostavne pričice. Igru možete da igrate protiv računara ili živih protivnika.

U suštini ne mogu da vam preporučim 100% Orange Juice, premda je trenutno na popustu (3.49 EUR umesto 6.99 EUR što je redovna cena). Čak i da preživite prvobitni udar ludila i nejasnoće, čak i da razgrnete džunglu loše objašnjenih pravila i dosadne komarce naizgled potpune nasumičnosti, čak i da dođete do hrama zabave u kojem se krije zlatni idol suštinske ljupkosti ove igre, veliko je pitanje da li je cela ta pustolovina vredna vremena i novca.